Als je belt naar een bedrijf of er nig vacatures zijn, telt dit voor de UWV?

Ik moet 4x per maand solliciteren.
Nu heb ik een paar telefonische contacten gehad met diverse bedrijven.
Kan ik deze opschijven voor de vier sollicitaties?
Want je kunt op de site van de uwv meerdere opties aanklikken.
Is niet helemaal duidelijk of die dan meetelt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een belletje plegen is geen sollicitatie.. stuur wat fatsoenlijke sollicitaties, je hebt tijd zat toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit nu nog in de ZW. Maar hoop naar mijn herstel niet in de WW te moeten en dan al wat te hebben gevonden.. Tijd zat vind ik niet, onnodig ww trekken vind ik geen optie. Maar wil het wel goed doen. Niet dat ik achteraf nog veel dingen op papier moet zetten.. @ anneke..
Dank je!!

Het beste antwoord

dat geld zeker wel als sollicitatie.
vraag met wie je gesproken hebt tijd en datum noteren
en inleveren bij het uwv.
of het uwv contact zoekt met dit "bedrijf" om te controleren of je daar gesolliciteerd hebt is aan hun jij hebt iig. gesolliciteerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat controle betreft, zij doen dat aselect ook al beweren ze het tegendeel, stel je maar voor in deze crisis, ca 500000 mensen zijn werkzoekend, laten we zeggen ca 300000 zijn sollicitatieplichtig, 300000 * 4 = 1.200.000 soll per 4 weken controleren, dat lukt hun gewoon niet.
Ten eerste: te weinig mankracht en ten tweede ze hebben er de middelen niet voor.
Ze gaan je wel vaker controleren als je er een zootje van maakt.

Andere antwoorden (1)

Dit telt als (open) sollicitatie. Hou wel bij wanneer je gebeld hebt, en met wie je gesproken hebt.
anneliez