Kan je door middel van een thuisstudie (bijvoorbeeld schoonheidsspecialiste NHA) iets voor jezelf beginnen?

Wat namelijk opvalt is dat er maar een paar praktijkdagen zijn. Toch krijg je een erkend diploma van ANBOS. iemand bekend wat voor kansen dit heeft op de arbeidsmarkt?

Toegevoegd na 59 seconden:
En of je ermee voor jezelf kunt beginnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nou er zijn 8,5 praktijkdagen bij NHA en dan veel theorie en je krijgt 20 dvd's met uitleg die je dus thuis moet doornemen en blijkbaar weet je dan genoeg.

En ja daarmee heb je de papieren om voor jezelf te beginnen!

Toegevoegd na 59 seconden:
Herstel: 20 instructiefilms op 3 dvd's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een paar praktijkdagen kom je er niet, het is geen gemakkelijk beroep, masseren, acne behandelen en huidanalyse vergt veel oefening en correctie, theoretisch mag je met een ANBOS diploma voor jezelf beginnen, maar een dagopleiding lijkt me wel een betere start, er is veel concurrentie in dit vak, dus zorg dat je beter bent dan de rest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mag gewoon en dat is de vraag Crea ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat er toch? Maar van een instructiefilmpje leer je echt niet het juiste gevoel te krijgen, het is moeilijker dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en ik ontken niet dat het moeilijker is dan je denkt. Het maffe is gewoon dat het genoeg is voor het diploma. Overigens vind ik 8,5 dag al best wat en ik denk dat het thuis de bedoeling is dat je oefent op familie, vrienden en kennissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Masseren is een techniek die je aanleert op school, je moet de juiste druk zetten, het mag niet te hard of te zacht, dat kun je alleen leren door de juiste instructies, thuis oefenen hoort daar ook bij, maar dat is niet genoeg om het juist aan te leren, je hebt daar echt begeleiding bij nodig, 8 en een halve dag is daarvoor niet genoeg, zeker omdat in die dagen meer aangeleerd moet worden dan alleen massage,
forum.viva.nl/forum/list_message/8613913
Lees ook dit maar eens.