Binnenkort verloopt mijn recht op ww uitkering,en heb geen recht op een bijstandsuitkering,wat kan en moet ik nu doen? (zie verdere uitleg)

Binnenkort (oktober) verloopt mijn recht op mijn WW uitkering. Ik kom,omdat mijn vriendin te veel inkomen heeft,niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering.
Nu hebben wij een eigen (lees koop) huis,die destijds toen we hem kochten ( 9 jaar geleden) gebaseerd was op ons beide inkomens.
Nu ben ik helaas het slachtoffer geworden van de slecht economie en ben ik werkloos geworden.
Ik heb jaarlijks wel een WW uitkering gehad (ik werk ik de bouw als straatmaker,en de laatste jaren via uitzendbureaus) jarenlang heb ik het net kunnen redden om tot de weken norm van 26 weken te komen om weer een nieuwe WW uitkering te krijgen voor een paar maanden. Met die paar maanden WW heb ik altijd de winter uit kunnen zingen en na de winter kon ik gewoon weer aan de slag als straatmaker.
Ondanks mijn grootschalige sollicitatie activiteit (ik solliciteer elke dag naar vele functies,ik bel,schrijf,mail en ga langs bij werkgevers voor werk) is het mij helaas (nog) niet gelukt om werk te vinden. Ik solliciteer naar alle mogelijke functies,maar word vaak afgewezen op ervaring en werk als straatmaker is mijn regio (Drenthe/Groningen) niet te vinden. Ook in de regio's daar buiten ligt het werk niet voor het oppakken.
Ik doe er dan ook echt alles aan om aan het werk te komen,maar tot nu toe ter vergeefs.
Stel ik kom niet aan het werk,en mijn recht op WW verloopt,en ik kom niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Wat kan ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (8)

Het enige wat je kunt proberen maar dat doe je al zeg je solliciteren en mogelijk een ander beroep proberen te zoeken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,dat solliciteren doe ik al. Ik probeer al het mogelijke om aan het werk te komen. Het kiezen voor een ander beroep is een optie,en ik solliciteer ook naar banen buiten mijn eigen sector om (de bouw) maar dan krijg ik afwijzingen op de vacatures dat ik geen (werk) ervaring heb voor die bepaalde functie.
Het uwv heeft zijn potje ook al leeg als het bijvoorbeeld om omscholing gaat.
ronron1212
11 jaar geleden
solliciteer niet te hoog alles is beter dan geen werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik solliciteer zelfs naar banen die minder zouden verdienen als ik als straatmaker zou verdienen. Inkomsten maken mij (op dit moment) niet uit. Als ik maar werk heb om mijn vaste lasten te betalen.
Maar voor de meeste banen die buiten mijn werkervaring op mijn cv liggen word ik afgewezen op ervaring.
Je hebt een ww uitkering,ik weet dat uwv aan re integratie doet,misschien dat je via het uwv een omscholing kunt doen voor een beroep waar nog wel geregeld vacature's voor zijn zoals de beveiliging.[dit is maar een voorbeeld]

Toegevoegd na 17 uur:
Hier kun je leren en werken,je ontvangt ook gelijk een salaris.

http://www.werkenbijsecuritas.nl/waarom-werken-bij-securitas/opleidingen-trainingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het reïntegratiepotje van het UWV is leeg. Als de WW uitkering afloopt doen ze niets meer voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dat wist ik niet,bedankt voor je melding hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad het reïntegratie potje van het UWV is leeg.
2 weken geleden hierover nog een gesprek proberen te regelen met mijn zogenaamde werkcoach van het uwv,maar bij het lezen van mijn bericht waarvoor ik een gesprek wou komen,zei hij bij voorbaat dat het gesprek niets zou voortbrengen omdat het potje leeg was.
Vorig jaar had ik de kans om van baan te switchen. De werkgever had ik al waar ik stage kon lopen (mét uitzicht op een vaste baan bij justitie) ik zou de scholing zelf bekostigen. Maar het UWV gooide roet in het eten. Ik moest (als uitkering gerechtigde) beschikbaar zijn voor werk. De stages die ik zou gaan lopen zou overdag zijn in een gevangenis. Dat was de uitgelezen kans om uit de bouw sector te komen. En dan had ik nu naar alle waarschijnlijkheid een vaste baan voor onbepaalde tijd gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bovenstaanden: ook al was er nog geld over in de reïntegratiepot: zij kunnen ook niks voor hem betekenen, hoe hard het ook klinkt. Het enige wat ik Murph kan adviseren is dat hij nog intensiever te solliciteren.
Echt je moet het zelf doen en je niet vertrouwen op dat soort buro's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik inmiddels ook al achter. De volgende keer als zo'n kans zich voor doet pak ik hem met beide handen aan,ongeacht of ik dan wel of niet een (WW) uitkering zou hebben. Wil al jaren uit het straatwerk,maar het word je niet makkelijk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leve de VVD/PVDA/PVV regering.
Die knijpen de sociale voorzieningen af, denken dat mensen voor hun plezier in een uitkeringssituatie blijven zitten. Volgens die lui kun je makkelijk elke dag op en neer reizen naar de andere kant van het land om tomaten of paprika's te plukken of asperges te steken. De enigen die volgens die club steun verdienen zijn de banken die de crisis veroorzaakt hebben. Succes met het vinden van werk Murph. Dat meen ik serieus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leren en werken in de beveiliging,die mogelijkheid wordt nog wel gegeven,je kunt daar ook eens op gaan speuren en dan voornamelijk bij de grotere bedrijven zoals Securitas of Trigion.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Maria,ik ga mezelf hier eens goed in verdiepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vrachtwagen chaufeur worden/ werk leer traject op kosten van toekomstige werkgever is misschien een optie.
Is een tekort aan vrachtwagen chaufeurs.
Of iets voor jezelf beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist en dat bedoel ik ook voor een opleiding in de beveiliging,daar wordt ook meestal personeel gevraagd.
Voor stratenmakers is het in deze tijd bijna onmogelijk om iets te vinden, dus ik denk dat je beter breder kunt kijken dan dat. Als je al jarenlang werkt via een uitzendbureau, bouw je ook bepaalde rechten op. Afhankelijk van de duur krijg je meer rechten, en kun je recht hebben op loopbaangesprekken en scholing. Mij lijkt dat als je elk jaar wel terug moet vallen op de WW, het echt nodig is dat je op zoek gaat naar iets anders. Hopelijk kan het uitzendbureau je hierin ondersteunen en kunnen zij je bijvoorbeeld een opleiding aanbieden of je plaatsen bij een bedrijf waar je een interne opleiding volgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uitleg over de fasen bij een uitzendbureau: http://zakelijk.infonu.nl/banen/32290-rechten-uitzendkracht.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heb ik die rechten niet kunnen opbouwen via de uitzendbureaus. Ik ben namelijk vaak gewisseld van uitzendbureau omdat een werkgever daar een soort contract mee had.
Een opleiding,dan wel intern is inderdaad een optie. Heb laatst nog een paar bedrijven aangeschreven voor een leerling plaats,helaas vonden ze mij te duur (gezien ik 36 ben en mij naar leeftijd moeten uitbetalen). De keus zou dan toch liever vallen op een jonger (goedkoper) iemand.
Maar ik vind je advies goed,en zal hier ook zeker mee verder gaan om de kans te vergroten op ander werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Murph: uitzendburo's zijn in deze tijden hard: als ze geen werk voor je hebben laten ze je als een baksteen vallen, ze redeneren heel simpel, ook al geven ze dat niet toe, voor jou 10 anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt,ik ben zelfs bereid voor minder geld aan het werk te gaan als dat ik gewend ben,maar ook dat mag niet baten.
U kunt proberen om bijvoorbeeld een website te maken voor uzelf als straatmaker, en u zelf rechtstreeks als zzper direct te verhuren tot de potentiele klant middele marketing (over internet en flyerd folders etc). Wellicht hebben mensen in uw buurt wel behoefte aan een stratenmaker ofzo?

Het komt erop neer dat u uw qualificaties/skills kunt uitbreiden, ( voor het solliciteren of een nieuwe beroep proberen te leren)...Nieuwe technieken, nieuwe gereedschappen ervaren ofzo..(indien mogelijk natuurlijk).

Met een beroep moet u niet gelijk denken aan een hersenchirurg (uiteraard)...maar de wat simpelere en kortere opleidingen als beveiliging, kapper, schoonmaker, tuinier of iets anders wat u leuk vind..dan bent u breed inzetbaar en
Wordt de kans groter om klusjes te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer als zelfstandige aan werk te komen via de kleine advertenties in de lokale krant. Stratenmaker biedt zich aan aan psrticulier.goed werk voor vriendelijke prijs. Hard werken en tevreden klanten geven nog meer werk. Ik weet Zeker dat je dat je reacties krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast het zoeken bij uitzendbureaus en dergelijke:
Kijk ook eens voor een klus of tijdelijk werk op werkspot en marktplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag bij de bevoegde instanties in jouw buurt na wat de knelpuntberoepen in jouw buurt zijn. Die zijn er volgens de media meer dan andere beroepen dus daar moet toch iets tussen zitten wat jou aanstaat.
Indien hiervoor een herscholing nodig is grijp dan die kans.

Indien dit niet lukt kan je bij de bank een herziening van je lening aanvragen zodat de resterende schuld herverdeeld wordt over extra jaren. Zo verlaag je de maandelijkse lasten.

Verder ook even nakijken op welke posten je eventueel kan bezuinigen zonder het gevoel te hebben dat je iets te kort komt.

Blijf er vooral op vertrouwen dat er meer oplossingen zijn dan jij thans kan bedenken doch wanneer we panikeren dan zien we die vaak niet.
Ga praten met mensen die geen hinder lijken te hebben van de crisis, ze hebben vaak gouden tips waar wij gewoonweg over kijken.

Anyway, Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan dat je wel wilt omscholen. Omdat je in Groningen / Drenthe werkt heb ik even gekeken naar de mogelijkheden in jouw omgeving. Het Noorderpoortcollege zit onder andere in Groningen en Assen. Het is bij dat ROC mogelijk om als volwassene een werken en leren-traject te volgen. Je gaat dan één dag in de week naar school en werkt de rest van de week. Uiteraard verdien je dan ook.
Ik denk dat je het beste eerst kunt kijken welke richting je het meeste aanspreekt en dan contact opneemt met het Noorderpoort. Zij kunnen je dan vast verder helpen.
Behalve Noorderpoort is er ook nog het Alfa College in jouw omgeving, en Terra (Groen Onderwijs, AOC) Ook daar zijn mogelijkheden!
Heel veel succes en vooral ook plezier gewenst bij je nieuwe carriere. Je bent echt nog niet te oud om te switchen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens nu een heel goed moment, omdat deze en volgende week de MBO opleidingen weer van start gaan met het nieuwe studiejaar. Je zou ook kunnen informeren bij de scholen in welke opleidingen nog plaats is.