Is er een ander Minimumloon voor werken in de friettent?

Ik werk 4 dagen per week in een friettent, ik bak voor, ik snij de friet en ik pit de aardappelen, is hier een minimum loon voor? de temperatuur van het vet ligt rond de 110-150 graden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

In principe is er 1 wettelijk minimumloon, voor alle banen. Als je onder een CAO werkt kan het aanvangs/basissalaris daarin afwijkend zijn van het minimumloon

Toegevoegd na 2 minuten:
Is het vet overigens niet eerder 170-190 oC? Lijkt me lekkerder bakken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het voorbakken, het afbakken gaat met 160-200 graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verse friet kan je beter op lage temperatuur bakken. Maar het ligt er een beetje aan hoe oud je bent hoeveel het minimumloon is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig, dat klinkt al een stuk lekkerder ;-)
Het minimumloon in Nederland boven de 23 jaar is per 1 Juli 2012: € 1456,20 /maand (op basis van een volledige werkweek, dus 36 uur).

Mocht je minder werken, dus 4 dagen zoals je beschrijft, wordt het minimumloon berekent naar rato.
Wellicht heeft de friettent waar je werkt een eigen CAO, dan kan het minimumloon anders zijn, wellicht hoger dan het wettelijke minimum.

Zie bijgevoegde bron voor de loonoverzichtstabel naar leeftijd.