Hoe kan je je voorbereiden op een rechtenstudie?

Ik wil volgend jaar graag beginnen met een studie rechten via de OU, maar daarvoor wil ik alvast wat voorbereidend werk doen. Weet iemand welke boeken/tijdschriften/etc. ik kan lezen, of er online materiaal beschikbaar is (geen proeflessen van LOI/NTI etc.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

wat je kan doen is het lesprogramma voor het eerste jaar en de daarbij behorende tentamens opvragen bij de OU. als je ook de boekenlijst opvraagt, kun je gericht alvast je voorbereiden op de eerste tentamens.

Waarschijnlijk zal het lesprogramma beginnen met Rechtsgeschiedenis en Inleiding in het Nederlands recht. Zijn beide best grote vakken. Met de aanschaf van twee boeken kun je dus al flink vooruit werken.

Met name de Inleiding Nederlands recht is wel interessant, om nu al mee te beginnen. Gaat over zaken, die je in het dagelijkse leven vaak tegen komt/ kan komen.
AlphaLimaSierra