Welke vakken moet je kiezen om fysiotherapeut te worden en welke opleiding moet je vervolgens volgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet welke vooropleiding je doet, maar om fysiotherapeut te worden moet je de opleiding HBO Fysiotherapie volgen.

Om toegelaten te worden moet je havo, vwo of een opleiding op mbo-4 niveau hebben. Er worden geen aanvullende eisen gesteld voor je vakkenpakket, maar biologie wordt wel aangeraden.

Het is wel handig om op de middelbare school een vakkenpakket te kiezen dat er bij aansluit, dan heb je een voordeel in je eerste jaar met leren. Stel je doet havo of vwo, dan is het vakkenpakket Natuur & Gezondheid aan te raden. Als je vmbo doet, kies een vakkenpakket waarmee je naar een vergelijkbare mbo opleiding kunt, je kunt dan (na het afronden van de opleiding) som vrijstellingen krijgen en je hebt een mooie basis voor de opleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Biologie is erg handig.
Daarna HBO fysiotherapie