Ik heb na een jaar werken geen nieuw contract ondertekend nu willen ze mij ontslaan kan dit?

Na mijn weten ben je in vast dienst verband na een bepaalde tijd gewerkt te hebben zonder dat je het contract getekend hebt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werk je er precies een jaar of iets langer?

Antwoorden (3)

Dat is als je drie keer een contract voor bepaalde tijd hebt gekregen. De vierde keer moeten ze je aannemen of ontslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt denk ik een contract voor bepaalde tijd gehad, dit kan een half jaar zijn, dit kan ook een jaar contrect zijn.
Als het contact van bijv 1 jaar bijna is afgelopen dienen ze voor het einde van die looptijd je er op attent te maken dat jou arbeidscontract niet wordt verlengd.

Als je arbeidscontract wel al was verlopen en je werkt daar nog steeds, dan kunnen ze je niet zomaar ontslaan. als je dit aanvecht denk ik zelfs dat je daar mag blijven werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het zo dat je na het verlopen van je contract nog gewerkt en salaris uitbetaald heb gekregen? Dan is er namelijk sprake van een stilzwijgende verlening van je contract. Dan gelden dezelfde voorwaarden als in het eerste contract minus de proeftijd.

Maar als je contract al 2 keer (stilzwijgend) is verlengd dan is het omgezet in een contract voor onbepaalde tijd en kun je inderdaad niet zomaar ontslagen worden.