Kun je na je 30e nog succesvol model worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is jouw definitie van een "succesvol model"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Regelmatig een klus krijgen en daar goed voor betaald worden.
Kimath
11 jaar geleden
Je hoeft er niet van te kunnen leven?
En wat is 'goed betaald'? 100 euro, 1000 euro?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is jouw definitie van een "goed betaald"? Sorry beetje flauw, ik denk dat het tegen zal vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@kimath: tegelijk, ik ben tegelijk de olympische spelen aan het kijken.

Antwoorden (3)

De kans om professioneel model te worden is sowieso al heel erg klein, en eigenlijk word zodra je ouder word de kans alleen maar kleiner.
Voor fashion willen ze vaak alleen maar jonge meiden, en met 18-20 jaar oud ben je al 'te oud'.

Je zou misschien wel voor een blad als Wehkamp of Neckerman model kunnen zijn, maar de kans dat dat lukt is ook erg klein.

Hobbymatig model zijn kan eigenlijk op elke leeftijd wel, maar daar verdien je meestal geen geld mee.

Toegevoegd na 6 uur:
Welk type model bedoel je trouwens vooral? fashion, high-fashion, lifestyle, haarmodel, handmodel, catwalkmodel? Volgens mij zijn er nog wel meer soorten, en eigenlijk hebben ze allemaal andere eisen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij 18-20 ben je niet te oud, het wordt tegenwoordig echt overdreven met dat je snel te oud bent. Het is wel zo dat rond je 25ste je te oud wordt. Hangt natuurlijk ook vanaf hoe je eruit ziet.
Kimath
11 jaar geleden
Als fashion model wel hoor. Ik probeerde op mijn 21ste foto's te sturen naar bureaus, en bij heleboel stond gewoon al op de site 'maximaal 18 jaar'.
Als je ook ziet met de modellen op catwalks tegenwoordig, ze gaan 1 of 2 seizoenen mee, en vaak hoor je er dan niks meer van.
Kimath
11 jaar geleden
Maar dat is casting, dat is iets anders als fashion.
Over het algemeen hebben de meeste mensen het over fashion als ze model willen worden, en daarvoor gelden de leeftijdseisen.
Casting is meer dingen als acteerwerk, reclame voor bijvoorbeeld Wehkamp, en lifestyle fotografie. Ik doe zelf modellenwerk als bijbaantje, maar ik zou er echt geen vaste baan van kunnen maken. Het is af en toe een leuk extraatje, maar het kost ook veel tijd en energie.
Kimath
11 jaar geleden
Dat is leuk natuurlijk, zo'n mogelijkheid krijgen :)
succesvol niet echt nee, maar je kunt wel in bladen etc staan. Maar om op professioneel niveau high fashion model te worden denk het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het ligt er een beetje aan wat je precies met "succesvol" bedoelt ?
als je denkt aan naomi campbell of onze eigen doutzen kroes uit friesland, dat zijn topmodellen en dat zal niet gaan lukken, denk ik...!
maar, als je met succesvol een belegde boterham bedoelt, dat zou helemaal niet onmogelijk moeten zijn.
er zijn bedrijven die catalogi laten maken, waar in modellen getoond worden met mode, lingerie etc. en deze mensen worden betaald.

ben je succesvol omdat je een vermogen verdient per dag, of ben je succesvol omdat je een baan hebt in deze crisistijden met een belegde boterham ?!
zeg het maar...