Wat kan ik doen aan een stalkende collega.

Collega van me valt mij al weken lang lastig. Blijft maar sms'jes sturen zelfs in m'n vakantie. Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Vraag eerst aan die gene waarom die steeds smsjes stuurt. Je maakt niet echt duidelijk in je omschrijving of het om vervelende/ bedreigende berichtjes gaat. Als het gewoon alledaagse vriendelijke berichtjes zijn, dan zal ik het geen stallen kunnen noemen maar snap dat het wellicht zo voelt voor jou.
In dat geval kun je toch gewoon zeggen dat je geen behoefte hebt aan sms contact en dat je zakelijk en privé graag gescheiden houd, op een duidelijke en vriendelijke manier, desnoods in een sms.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo

Je kunt het best eerst vragen of dat diegene er mee wilt ophouden. Als die dat niet doet kun je naar de baas gaan of aangifte doen bij de politie want staken hoort niet zo.

Hartelijke groet,,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dan naar je baas stappen. Bedrijven pakken dit vaak actief op. Ze willen een veilige werkomgeving creeren. En als jij je niet veilig voelt.. Moet je dat melden.
Eerst het nummer laten blokeren dan ben je daar in ieder geval vanaf ;) en dan kan je naar je baas of naar persoonlijke zaken gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je nu angst hebt, maar zoals de vorige mensen zeiden kun je naar je baas stappen.

In het uiterste geval kun je aangifte doen bij de politie onder Artikel 285b van het Wetboek van Strafrecht. (zie link).

Op deze manier staat er op zijn minst iets geregistreerd.
Bewaar eventuele SMSjes die hij je stuurt. Deze kunnen als bewijsvoering gebruikt worden. In het ergste geval ook zorgen dat je telefoongesprekken op kunt nemen.

Stalken (in ned. wet is het belagen) is anders moeilijk te bewijzen.

Succes hiermee en hopelijk ben je er een beetje mee geholpen.