Welke rang zou ik bekleden moest ik in het leger stappen? zie uitleg voor meer info.

Ik zou graag het leger ingaan, maar ik heb er geen idee van welke rang ik dan zou bekleden.
Ik heb wel al wat opzoekingswerk gedaan en ik heb een vermoeden dat ik als onderofficier het leger zou instappen, maar ik ben hier helemaal niet zeker van dus vraag ik het liever even.

Ik heb een hoger secundair diploma van het type technisch hoger onderwijs.
Het gaat hier wel om het Belgisch leger, ik weet dus niet in hoeverre dit overeenkomt met het Nederlandse of een ander Europees leger.
Dus zou ik graag enkel informatie willen betreffende het Belgische leger. Het maakt mij niet uit welke component van het leger ik zou gaan doen. Enkel zeemacht zie ik echt niet zitten.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je gaat steeds het leger binnen als gewone soldaat. Je bent hooguit "kandidaat onderofficier". Om onderofficier te worden moet je een interne opleiding volgen.