Hoe komt het dat ik goed presteer met toelatingstesten/iq testen maar, slecht presteer op scholen en werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

het zou heel goed kunnen dat je bij een test heel erg je best doet en dús presteert, terwijl je met school en werk eigenlijk niet zo geïnteresseerd bent en daardoor niet je best doet en dus niet presteert.

ook kan het, dat je niet lang je aandacht ergens bij kunt houden, dat zou een reden kunnen zijn tot onderzoek waaróm je je niet kunt concentreren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je je aandacht niet lang ergens bij kan houden word een iq test ook erg moeilijk, gezien die 4 uur kunnen duren
het grootste verschil is dat het eerste een kort iets is, je presteert extra goed, je hoeft dit immers maar even te doen, en de andere is langdurig. misschien kan je het vergelijken met een stuk rennen, als je maar 100 meter hoeft springt je vooruit, echter als je maar moet blijven rennen ga je al snel heel langzaam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een toelatings- en/of IQ-test test je 'kunnen'.
Op scholen en werk telt niet alleen je 'kunnen', maar ook je 'doen'.

Dat is de reden.

Tip: wil je het beter gaan doen op school en/of werk. Vraag dan eens feedback en volg deze ook op. Zo kan je ook je 'doen' verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je IQ meet wat er in zit, een toets op school meet wat er uit komt, wat je geleerd hebt, waar je moeite in gestoken hebt. Of je hebt niet geleerd te leren of je doet niet genoeg moeite.
Mogelijkerwijs een neurologisch probleem. Echter zonder verdere informatie is er geen goede analyse te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is je iq in orde maar je eq te laag. Je kunt dat staven als je de link aanklikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Correct antwoord! Dikke plus dus.
Dat is heel simpel. Bij een iq test wordt alleen je intelligentie gemeten.

Op scholen en werk wordt er veel meer van je verwacht/gemeten. Discipline, inzet, sociale vaardigheden, communicatieve vaardigheden, initiatief, zelfverzekerdheid, doorzettingsvermogen.