Ik ben als oproepkracht aan het werk voor een uitzendbureau. Nu wil ik het werk/leer traject in taxichauffeur te worden. Oproepkracht kan dan niet?

Ik zou dan niet meer als oproepkracht kunnen werken, keurt het UWV dit af? Ik zou als chauffeur meer kunnen werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Overleg het met het UWV. Maak even een overzicht van wat je denkt te gaan verdienen, en hoeveel uren je werkt, en zet dat uit tegen wat je nu doet.
Het UWV is niet altijd te volgen eerlijk gezegd, de een zegt dit de ander dat. Hoop voor je dat je een coach hebt die de voordelen ziet
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, goed idee om van tevoren op papier te zetten hoeveel meer je gaat werken en wat de verdiensten zijn. Op zich heb ik een goede coach, maar die regels daar gaat het om.
anneliez
11 jaar geleden
heb wel eens het idee dat iedere coach de regels anders leest.
Als je het werk/leertraject ingaat, moet je beschikbaar zijn voor de stage en de lesuren. Je kunt dan alleen voor de resterende uren nog beschikbaar zijn als oproepkracht. Ik begrijp niet helemaal wat voor bezwaren het UWV hiertegen kan hebben en wat jij daar van aan zou moeten trekken. Zolang je in je eigen inkomen kunt voorzien, staat dit je vrij, zou ik zeggen. Of mis ik iets?