Wat zijn nog meer risicoberoepen waar men zo niet bij stilstaat?

Mijn man werkt in de gladheidsbestrijding. Momenteel is hij coördinator en kan het dus regelen vanuit huis wanneer hij dienst heeft, maar hij heeft jarenlang zelf midden in de nacht op moeten staan om eerst zelf over de gladde wegen te moeten rijden naar zijn werk alvorens ze veilig gemaakt konden worden voor weggebruikers.

Dingen waar niemand bij stilstaat tenzij je er zelf mee te maken hebt. Wat zijn nog meer van dit soort beroepen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Misschien beter even toevoegen: Die ook invloed hebben op gezin en sociaal leven.

Toegevoegd na 32 minuten:
waar de rest dus ook ècht wakker van kan liggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (21)

Werken bij de Brandweer..Politie..bij Eneco...Prostituee ..
Elektricien..elke beroep heeft zijn eigen gevaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Eneco?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar werk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ben jij het gevaar,of wordt je belaagd?
Wat dacht je van hulpdiensten na een sprong voor een trein??brrrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politie, brandweer, gemeente (in zo'n wagen met strooizout)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kassamedewerker, elke dag weer de kans op een pistool op je hoofd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Docent is tegenwoordig ook niet ongevaarlijk meer, maar er zijn volgens mij veel meer boeren die om het leven komen, vooral door ongelukken met landbouwmachines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die bouwwerkers met hijskranen en betonblokken!
Laatst had er nog een zo'n blok op z'n kop gekregen.
Dat vertel je niet meer na.

Verder beveiliging, verkeersregelaars en wat dacht je van die mensen die 's nachts aan de treinsporen werken?
En astronauten dan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in bij de FPD (forensische psychiatrische dienst) op kantoor, dus tja, ga je er niet vanuit dat je oog in oog komt te staan met een gevaarlijk persoon.

Toch komen er iedere dag personen op gesprek die heel wat op hun geweten hebben. Maar daar staat niemand bij stil als ze weten dat ik een kantoorbaan heb.
Ik gelukkig ook niet, anders kun je daar niet werken :)

Mijn partner werktte op een scheepswerf, heeft drie jaar geleden een kabel van een kraan tegen zijn hoofd gekregen. Deze kabel schoot los en heeft mijn partner als een tolletje door de lucht geslagen. Gevolg zwaar hersenletsel en gebroken een gebroken nek.

Als je overal bij stil staat heb je geen leven dus ik probeer te genieten in plaats van overal bij na te denken over wat er zou kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die als storingdienst werkt bij een bedrijf of tewel fabriek. Hij kan zo gebeld worden midden in de nacht. En als die niet kom opdagen, ken die zo ontslagen worden...

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is niet gevaarlijk, maar this wel een risicoberoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een deurwaarder.....ik denk dat deze ook wel eens een stoot voor zijn kop krijgt..
Een glazenwasser...van hoge kantoorgebouwen die in zo'n bakje bengelen.
Winkeliers...met de steeds meer voorkomende overvallen
Een marktkoopman...lees je ook meer...ze worden achtervolgt tot hun huis en overvallers slaan toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bank-employes,tankstation-personeel.verpleegkundigen(besmettings gevaar)Parkeer-controleurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glazenwasser!

Je hoeft maar 1 keer je evenwicht te verliezen ....
(In het geval je op de ladder staat natuurlijk!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal je misschien niet zo verwachten maar mijn mannetje zit in de installatie van badkamers en CV's.. hoe vaak die al een dak op heeft gemoeten om een dakdoorvoer te plaatsen, bij slecht en nat weer...
Ik wil het nooit meer weten als hij zo'n klus heeft.. zit dan echt in angst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Servicemonteur bij beveiligingsinstallaties.

Zoals bijvoorbeeld bij Penitentiaire Inrichtingen, zeg maar: gevangenissen.

Het feit dat iemand kan zien dat zo'n monteur technische kennis heeft over een beveiligingsinstallatie bij de gevangenis is een levensgroot gevaar als zich georganiseerde misdaad in de gevangenis bevindt die die kennis ook wil hebben. En die kans dat dit soort mensen daar aanwezig is, is groot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroedvrouw, alhoewel dat tegenwoordig meer in het ziekenhuis gebeurd, ok assistente, die moet ook midden in de nacht op komen draven voor operaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In heel wat beroepen is fysiek geweld een belangrijke bron van stress. In het recente verleden werd hier zelfs syndicale actie tegen gevoerd, onder andere bij het openbaar vervoer in Brussel en door de transporteurs van geld en waardepapieren. Ook ambtenaren die veelvuldig in contact komen met het publiek worden steeds vaker het slachtoffer van (bedreiging met) geweld. Verpleegkundigen en maatschappelijk werkers behoren eveneens tot de risicoberoepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Meander;

Een castreerder van olifanten heeft ook een hoog beroepsrisico. Die moet met twee grote stenen de testikels van een olifant verbrijzelen. En de kans is levensgroot dat zijn vingers er tussen komen. Of dat de olifant gaat zitten van schrik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zijn tijd is, so be it. Maakt niet uit welk beroep hij heeft. Nee, zonder dollen, elk beroep heeft gevaren.
mijn man was schilder totdat een college per ongeluk een schuifladder niet goed hanteerde. de ladder klapte in en op een of andere manier kwam die op de rug van mijn man terecht. Resultaat, een gebroken rug en lange revalidatie. Hij mocht zijn beroep ook niet meer uitoefenen.
Hij werkt nu al weer jaren als beveiliger. Heeft zeker 15 jaar de luchthaven mee beveiligd en als je de verhalen soms hoorde....Het is geen pretje agressieve passagiers,
vooral Amerikaanse veteranen uit het leger, uit het toestel te moeten halen. ook is het link als je op je ronde merkt dat ergens ingebroken wordt en je moet actie ondernemen. Na een laatste incident had ik het gehad en ging hij weg bij Schiphol. Hij vind het werk leuk, dus werkt hij nu als beveiliger bij een bedrijf dicht bij huis. Minder gevaarlijk en niet minder salaris. Toch moet hij nog vaak mensen uitzetten en krijgt dan allerlei bedreigingen naar zijn hoofd. Er zou maar een echte gek tussen zitten, die ook meent wat hij zegt! Maar hij is nooit bang geweest en zal het ook niet worden. Ik zeg altijd:"Ik heb er vrede mee,
als je maar uitkijkt en voorzichtig bent".
amc
14 jaar geleden
Leven is er ook zo ééntje, daar ga je absoluut dood aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Risicovolle beroepen:

Millitair, politie agenten, ziekenhuispersoneel, parkeerpolitie, deurwaarders, douane beamte, brandweer, marrechausee, circus artiesten, dierentuinmedewerkers, verslavingszorgmedewerkers, psychiaters, vrachtwagenchaufeurs,taxi chaufeurs
en nog meer beroepen om op te noemen...

In deze beroepen heb je idd risico's die niet altijd zichtbaar zijn.
En de mensen thuis zijn wel op de hoogte van de risico's dus dus die kunnen er echt ook wel eens van wakker liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die werken aan het spoor, vaak in de nacht.
Zelf ook een paar jaar gedaan, levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk aan wegwerkers die aan de snelwegen werken. Doodeng, als de auto's langs je scheuren en zich niet aan de max. snelhoud houden.
Ook de wegenwacht die op een vluchtstrook met een auto in de weer is loopt erg veel risico naar mijn idee.