ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad en op het einde heb ik gevraagd of ik ook recht had op vakantiegeld, zou dat slecht overkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je slecht in de zin van 'hebzuchtig' of slecht in de zin van 'onwetend'.
Want het is vrij normaal dat je vakantiegeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is trouwens niet zo dat als jij nu aangenomen wordt en op 1 augustus begint dat je dit jaar nog vakantiegeld krijgt.
Vakantiegeld wordt één keer per jaar uitgekeerd, meestal in mei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ben nog jong en onwetend lijkt me.

Antwoorden (3)

Helaas voor jou, maar dat was geen slimme vraag. In een sollicitatiegesprek moet je niet naar financiële zaken vragen. Alleen als de werkgever er zelf over begint zou je iets kunnen zeggen. Vakantiegeld is verplicht, dus daar hoef je helemaal niet naar te vragen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord amadea maar... Ik denk dat het soms wel goed kan zijn te informeren naar bepaalde financiele zaken, en daarin niet alles te laten afhangen van de werkgever. De kunst is inderdaad wel om dat goed te kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo slecht vind ik het anders nog niet.. Je wilt toch weten waar je recht op hebt en wat je wel/niet kan verwachten? Er zijn mensen die tijdens een sollicitatiegesprek niet eens durven te vragen hoeveel ze ongeveer gaan verdienen.. Dat is toch wel erg belangrijk..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pils ik ben het volledig met je eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een begin van de salarisonderhandeling hoort wel degelijk thuis in een eerste sollicitatiegesprek,het is voor beide partijen zonde van de tijd en moeite als je er later achterkomt dat qua verwachting rond de beloning te ver uit elkaar ligt. Maar vragen naar een wettelijk recht kan (afhankelijk van de functie) als een domme vraag overkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies ihave, het is vooral een domme vraag, iemand die zich blijkbaar niet goed heeft ingelezen. Als daar nog wat meer domme vragen of domme antwoorden bij zijn gekomen over bijv het bedrijf dan heb je wel een probleem ja. Bereid je dus goed voor!
Kristal
11 jaar geleden
In een sollicitatiegesprek moet je wel degelijk naar financiele zaken vragen als het de tijd is, (dus niet meteen als je je net voorgesteld hebt bedoel ik).
De financiele vergoeding voor je diensten is gewoon een onderdeel van de deal die werkgever en sollicitant mogelijk gaan maken.
Vakantiegeld is een recht, iedereen krijgt dat dus echt slecht komt het niet over, eerder dom omdat je moet weten dat je het krijgt.

Ze zullen jou alleen om die vraag echt niet opzij schuiven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
In ieder geval niet erg intelligent. Het is een vraag in dezelfde categorie als: "Heb ik ook recht op salaris als ik voor u ga werken"...
Computoon