Wat betekenen die nummers die sommige troepenmachten meekrijgen als 75th Ranger Regiment?

Je hoort vaak ook in de WO2 dat ze bijv. 66th battelion. Aan de hand waarvan krijgen zij deze specifieke nummer/titels mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

je moet het zien als teams van de forces. Army, Navy en Airforce Landmacht, Maarine en luchtmacht. Deze zijjn ook nog eens opgebouwd uit teams. en divisies. Vandaar dat je dan ( chronologisch 66th de opvolger is van de 65ste. En dan kan het gaan over een battallion, squadron,coprs, brigades, divisions en meer en meer. Zijn er enorm veel. Maar het is dus de ... zoveelste van dat regiment of wat het dan ook voor 'team'van welke krijgsmacht was.. Het begon uiteraard bij de 1ste. in 1918
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de Rangers heten 75th, maar ik noem maar bijv. nummer 60 die kunnen een heel andere functie hebben dan 75th. Of heb je ook nog aparte tellingen in hun klasse?

Andere antwoorden (1)

Vaak krijgt de eerste het nummer 1, de tweede nummer 2 en de derde... jawel ;)