Ik twijfel aan wat ik na mijn middelbare school ga doen luchtmobiele brigade of de mariniers. Kan iemand mij extra info geven of vergelijkingen?

Ik heb er zelf al veel over opgezocht maar ik zou nog graag nog willen weten wat ze precies doen, waar ze uitgezonden worden en werden (verleden misschien toekomstige brandhaarden) primaire taken, verschil in opleiding/training, rol ze spelen in bijvoorbeel Afghanistan etc.

Ik ben zelf nu 17 jaar ongeveer 1.76 m en 68 kg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Luchtmobiel of mariniers?
Qua avontuur en inzet hoef ik er geen seconde over na te denken.
Dan ging de keuze richting het Korps mariniers.
Doch daar gaat het uiteindelijk niet om.
Het lijkt mij handiger om niet te kijken bij welke eenheid, maar naar welke functie je wilt gaan doen.
En wat aansluit qua richting bij je toekomstplannen.
Wil je later na je dienstijd chauffeur worden of monteur of verzorgende.
Dat zijn zaken om over na te denken, en zullen jou ook gevraagd worden.
Je koopt er niets voor om een aantal jaren over de hei te stekkeren, afbeulen in weer en wind om vervolgens te worden afgedankt omdat je te oud bent en geen papier op zak om verder te kunnen.

Je bent nog jong en hebt totaal nog geen beeld wat het bedrijf inhoud.
Je wilt graag bij de Elitetroepen, de beste van de beste.
Zorg dan dat je er even een paar schoolpapieren bijpakt.
Kanonnenvlees is er genoeg, maar moeten wel aangestuurd worden.
En dat laatste bied een veel beter toekomst perspectief.