Mag je alleen een pand afsluiten?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is de bedoeling dat ik het pand waar ik werk alleen moet gaan afsluiten,mag een baas dit van je eisen ondanks je bezwaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Het hangt een beetje van je positie af. Er zijn geen regels dat je dit niet alleen MAG doen. Het is misschien een beetje onhandig van je baas, als jij aangefet dit niet te willen, het toch van je te vragen.

Maak zowieso duidelijke afspraken met je baas over wat te doen in noodgevallen. Stel e staat iemand voor de deur te wachten, wat doe je dan. En wie is er verantwoordelijk als er 's nachts ingebroken wordt en het alarm is niet afgegaan ed.

Je kan het natuurlijk zien als een groot compliment dat je baas je hiermee vertrouwt. Uiteindelijk is het afsluiten niet zo'n big deal natuurlijk, tenzij je bij een grote winkelketen of bank werkt. Je maakt je immers ook geen zorgen over het afsluiten van je voordeur of de deur van je gehuurde vakantie woning?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik adviseer om dit (uit veiligheidsoverwegingen) nooit allen te doen.
Je weet nooit wie er om de hoek van de school staan.
Wanneer je met meer mensen bent ben je nu eenmaal een minder interessante "prooi".

Wat betreft het werkwoord 'mag' in je vraag: voor zover ik weet is er gen wet die verbiedt dat een (bedrijfs)pand door slechts één persoon wordt afgesloten.
Wel zijn er vaak interne afspraken en/of protocollen die uitlatingen doen in deze.
In winkelpanden is het afsluiten van de zaak vaak gekoppeld aan het opmaken van de kas.
Dat mag volgens diezelfde protocollen ook niet door één persoon gebeuren (fraude gevoeligheid).
Op dat moment ben je dus al met meer personen met wie samen afgesloten kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee! Daarbij heb je assistentie nodig van het gas-, electriciteits-, en waterleidingbedrijf.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat je bedoelt dat je het eng vindt om het pand alleen af te sluiten, omdat je misschien 's avonds of smorgens heel vroeg werkt en het dan donker is?

Ja, ik denk dat een baas dit wel van je mag verwachten, dat hoort dan gewoon bij je werk. Ik heb gewerkt bij een bedrijf waarbij ik ook alleen moest beginnen en afsluiten. Ik moest daarbij ook het alarm af en aanzetten. In de wintermaanden wanneer het vroeg donker was vond ik dat wel eens doodeng, maar het hoorde nu eenmaal bij mijn werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na je toevoeging gelezen te hebben zeg ik:
Waarom niet en waarom die bezwaren, als het betreffende gebouw nu een bank of een gevangenis was, maar wie wil er nu wat met een schoolgebouw?
Toon je moed en doe het gewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt eisen wel een groot woord.doet je baas dat dan?
Maar als er huizen of andere gebouwen bij staan en je staat bij de deur die je af moet sluiten veilig-dan kun je het wel doen lijkt mij....

Zelf heb ik een tijd bij AH gewerkt,en daar mocht je absoluut een pand niet alleen openen en sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij de eerste en de laatste bent die bij het gebouw aankomt c.q. weggaat lijkt het met logisch dat jij het pand opent/afsluit.

Heb zelf regelmatig in mijn verleden dit moeten doen en heb hier nooit geen problemen mee gehad.

Natuurlijk ligt het aan het bedrijf waar je over praat. Ik zou niet graag iedere dag een juwelierspand openen en sluiten in mijn eentje. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat mag natuurlijk altijd,als jouw werkgever jou maar niet aansprakelijk stelt bij eventuele calamiteiten,zoals wateroverlast,brand of diefstal. Dat zul je met jouw werkgever overeen moeten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit mag een baas van je eisen, soms hoort het bij een bepaalde funktie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk je in de beveiliging?
Want dan is het de normaalste zaak dat je na je brand en sluit ronde het pand afsluit alleen.
Ik kan me voor stellen dat als je een supermarkt moet openen of sluiten waar de kans bestaat om overvallen te worden dat het dan niet veilig is of praktisch is dat je dan alleen afsluit.Zelf heb ik een tijdje in een snackbar gewerkt als zetbaas samen met mijn moeder en opende en sloten ook de zaak alleen met de dag opbrengts in onze rugzak.de politie had het liever niet maar je kan moeilijk speciaal 1 iemand laten komen voor het openen of afsluiten als even extra erbij.Maar ik neem aan dat indien er geen gevaar is voor overvallen of beroving dat het gewoon goed kan en als je het eng vind gewoon even je baas er op aanspreken en samen op zoek naar een andere oplossing?

suc 6