Kan mijn contract per direct van 32 naar 28 uur omgezet worden?

Ik heb mijn contract op gezegt en heb nog 32 uur aan vakantie staan. Maar ik kom nu maar aan 28 uur werk per week en moet nog 9 weken. Dus dat is 9 keer 4 weken is 36 uur aan uur te kort. Geen probleem zo, maar we gaan 2 weken dicht en dat kost me dan nog eens 2 weken. Dus als ik mijn contract nu met 4 uur kan minderen, dan blijf ik niet met ontzettend veel min uren achter.

Is dit dan op te lossen met 28 uur ipv 32 of zeggen jullie hou gewoon lekker 32 uur, want het wordt toch verrekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik je vraag niet zo goed.
Als je 32 uur vakantie hebt staan kun je uberhaupt toch maar één week vakantie opnemen.
Je zegt dat je maar aan 28 uur werk per week komt maar je hebt contract voor 32 uur, dus kom je 4 uur werk per week tekort.
Maar dat is dan toch het probleem van je werkgever, waarom zou je je contract naar minder uren om willen laten zetten en daar financieel op inleveren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Het is inderdaad het probleem van de werkgever als deze maar 28 uur inroostert i.p.v. 32 waarvoor je bent aangenomen.
De werkgever zal dan gewoon die 4 uur uit moeten betalen en deze mogen niet van je vakantie uren ingehouden worden.
Ik zou zeggen maak het jezelf niet zo moeilijk en hou inderdaad die 32 uur want het wordt sowieso verrekend door je baas maar je kan ook eerder stoppen door vakantie op te nemen dan heb je ook je uren terug het is maar wat je zelf wilt!
(als ik het goed begrijp?)