Welk westers land heeft de hoogste pensioengerechtigde leeftijd in en welk land het laagste?

............en op welke leeftijden is dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Lastig te beantwoorden want veel landen hebben een flexibel te kiezen pensioenleeftijd of een deeltijd/fulltime pensioen;

In europa kun je in Zweden tussen je 61ste en 67ste met pensioen. Duitsland is het enige land wat nu al 67 heeft, Spanje gaat daar over 20 jaar naar toe.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioenleeftijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij aan dat overzicht vooral opvalt,
is dat de pensioenleeftijd voor vrouwen in veel landen nog een stuk lager is dan voor mannen! En dat het niet klopt wat ze over de "zuidelijke" landen zeggen, dat men daar maar werkt tot 55.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord en link. Leuk om dat schema te bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momo, ik hoorde laatst op radio 1 dat de Grieken ook het meeste werken, dus aantal minuten per uur echt werken. Ik luister altijd naar radio 1 als ik de post bezorg en dan vergeet ik weer om later te kijken waar ze dat vandaan haalden maar het was erg interessant.