Heeft onbetaald verlof invloed op aanvraag ww?

Mijn contract bij de huidige werkgever loopt per 31 Augustus af. Ik word de laatste periode als schaakstuk gebruikt.

Daar heb ik geen trek in.

Nu wil ik onbetaald verlof aanvragen van zo snel mogelijk tot 31 augustus. In die periode valt ook mijn vakantie dus die uren heb ik daar voor ingeleverd..

Wat voorn invloed heeft dus onbetaald verlof op de ww uitkering.
Ik ga nu liever ergens anders vakantie werk doen dan nu als schaakstuk in drie verschillende ploegen worden geplaatst..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Onbetaald verlof heeft in principe geen gevolgen voor de hoogte van de WW-uitkering, in elk geval niet als het over zo'n korte periode gaat. Vanaf 18 maanden heeft het geloof ik wel invloed, maar dat is bij jou niet van toepassing.

Toegevoegd na 43 seconden:
Toch nog even de tekst die op de site staat:

"Werkloosheid en arbeidsongeschiktheid:
Wordt u tijdens of na het onbetaalde verlof werkloos of arbeidsongeschikt? Dan heeft het verlof geen nadelige gevolgen voor uw WW-uitkering of WIA-uitkering. Er zijn namelijk speciale regels voor de berekening van het dagloon voor de WW- of WIA-uitkering als u met onbetaald verlof bent, of bent geweest. Het komt erop neer dat over de verlofuren toch loon wordt meegeteld. Daardoor is uw uitkering (bijna) niet lager dan wanneer u geen onbetaald verlof had opgenomen."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een antwoord is al gegeven.

Je schrijft echter:
"Nu wil ik onbetaald verlof aanvragen van zo snel mogelijk tot 31 augustus. In die periode valt ook mijn vakantie dus die uren heb ik daar voor ingeleverd..

Ik ga nu liever ergens anders vakantie werk doen dan nu als schaakstuk in drie verschillende ploegen worden geplaatst.."

Als je bij een andere werkgever vakantiewerk gaat doen, ben je op dat moment in dienst bij twee werkgevers. Ik weet echter niet op welke wijze dat de ww nog gaat beïnvloeden.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd daar heb je gelijk in. Dan liever een maandje niets doen.
Dat kan ik wel lijden;) Morgen wil ik naar pz gaan op mijn werk dat ik per z.s.m wil stoppen