Als je solliciteerd in een ziekenhuis kunnen ze dan ook je medisch dossier inzien?

Ik ga solliciteren bij een zkh waar ik ook onder behandeling ben.
Kijken ze dan ook naar je medische verleden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

1. In het kader van de privacy wetgeving is het ten strengste verboden om voor anders dan medische redenen jouw dossier in te zien.
2. Als er wel medische redenen zijn is is vooraf jouw toestemming nodig.
3. Medisch beroepsgeheim gaat nog verder dan privacy wetgeving. Zo zeggen psychiaters niet eens òf iemand patiënt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan hoop ik dat ze zich er ook aan hOuden;)

Andere antwoorden (5)

Licht er aan bij welk onderdeel je zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kunnen ze wel, dit mogen ze niet. In een.gesprek mogen ze bijvoorbeeld ook niet vragen.naar je ziekte verleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste afdelingen in een ziekenhuis kunnen je medisch dossier inzien. Echter, het is verboden deze informatie te gebruiken bij het bepalen of jij een geschikte kandidaat voor een functie bent. Soms kan een aanstellingskeuring worden gedaan (aangeboden), maar dat kan alleen maar als dit relevant is voor de werkzaamheden EN het mag pas nadat je bent aangenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dit moment kunnen ze alleen je dossier inzien als je op die afdeling gaat werken, dat willen ze in de toekomst graag veranderen.
Ze zullen niet je dossier gaan inkijken, de kans is aanwezig dat ze je willen keuken, maar ook daar hoef je niet op alle vragen antwoordt te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen het wel, het mag echter niet. Toch zal het soms gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op een enkel woord na precies mijn antwoord een uur geleden.