Kun je als luitenant-generaal na je actieve dienst toch nog bevorderd worden tot 4-sterren generaal ?

Iemand vertelde me dat ie na zijn pensioen als luitenant-generaal bevorderd was tot 4-sterren generaal,ik geloofde dit niet,is het waar ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt zelfs postuum (na je dood) bevorderd worden, maar een beetje ongebruikelijk verhaal is het wel. Meestal is dit soort dingen wel te googlen op de naam van de persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze meneer leefde nog toen ie zoals hij zegt werd bevorderd tot 4-sterren.

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan. Als een shoarma boer de sausjes bij je bestelling is vergeten te bezorgen, moeten zij (omdat je ervoor betaald hebt) deze sausjes alsnog komen brengen. Als een baas waarbij je een half jaar geleden nog in dienst was (maar nu niet meer) je een deel van je salaris niet heeft betaald, moet je (ex)baas dit alsnog betalen.

Zo werkt het ook bij sterren voor een luitenant-generaal. Hij zal waarschijnlijk in zijn diensttijd iets hebben gedaan waarvoor ze hem nooit bevorderd hebben. Dit moet overigens wel iets heel bijzonders zijn geweest, want hij slaat 1 bevordering en 3 sterren bevorderingen in 1 keer over, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo, het is al luitenant-generaal en heeft dus 3 sterren,
hij wordt bevorderd tot 4 sterren generaal net als de commandant der strijdkrachten,ik ben het wel eens met het antwoord over zijn bijzondere prestatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is al luitenant-generaal=hij is al luitenant-generaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was in de veronderstelling dat hij eerst "generaal" moets worden en dan aan de hand van zijn "bewezen diensten" er telkens een ster bij kreeg. Ten minste, zo had ik het gehoord/begrepen. Nu heb ik iig ook iets van jou geleerd :)