Wie heeft leuke tips om te doen,eten en wakker te blijven tijdens mijn nachtdiensten?

Het is tijdens nachtdienst altijd erg stil,en van 24.00 tot 05.00 komt er geen mens langs.Na 5.00 uur ga ik dan ook altijd schoonmaken en opruimen om 5.30 komen de eerste mensen weer binnen druppelen, en om 6.30 ben ik klaar.
We hebben internet dus leuke website`s zijn ook welkom,we hebben tv en we zijn met zijn 2en.Wel moet ik natuurlijk nog kunnen waarnemen!!!Ik werk in de beveiliging en slapen is uit den boze,maar soms is dat erg lastig wakker blijven dus ga ik schoonmaken of buiten lopen om bij te komen.Helaas word er ook te veel gesnoept in zo`n nacht en groei ik zachtjes door(mijn buik)Ook graag tips voor vervanginging van snoep?

Toegevoegd na 37 minuten:
ja we hebben pc en internet maar geen geluid helaas!!!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Oke: tips die ik zo 1,2,3 kon bedenken:

- Radio neerzetten. Dat heeft meerdere voordelen:
+ : je kunt gezellig swingen, goed voor de beweging!
+ : lekkere muziek houdt je wakker en vrolijk!

- Ga samen spelletjes spelen. Je kunt denken aan:
+ : bordspellen
+ : internetspelletjes (wedstrijdje houden bij een spel)
+ : woorden spelletjes waarbij je alleen hersens gebruikt dus nog wel kunt blijven opletten wat er gebeurt!.
(denk aan: muts - laatste letter is een s - nieuw woord moet beginnen met s)

- Internet sites om je te vermaken:
+ : youtube ( vermaakt je ongeveer20 minuten)
+ : ongein.nl (wordt dagelijks bijgewerkt)
+ : goeievraag.nl ;)
+ : quest.nl (leuke wetenswaardigheden)
+ : Zylom (je kunt zeggen wat je wil, maar het houdt je bezig)
+ : verveel.nl

- Creatieve bezigheden:
+ : breng naald en draad mee en maak wat leuks!
+ : koop wat kralen en draad en maak armbanden/kettingen
+ : http://www.creatiefnetwerk.nl/home.html

- Sportieve bezigheden:
+ : dansen op muziek
+ : twister ? (wel opletten op de beveilingsbeelden he!;)
+ : wees creatief.. je kunt op zoooveel manieren bewegen.

En! Als laatste heb ik hier nog een vraag gevonden op GV, waar ongeveer het zelfde gevraagd wordt, misschien heb je daar ook nog wat aan?

Succes!! Ennuh, NIET IN SLAAP VALLEN!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor het uitgebreide antwoord

Andere antwoorden (14)

Ga mediteren, bij mediteren is het ook uit den boze dat je in slaap valt, dus dat gaat heel prima samen...

en er zijn genoeg methoden om met open ogen te mediteren, dus succes ermee...

Oh ja snoepen en mediteren gaat niet samen, dus weer een voordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firstredrose;

Lezen is zeker uit den boze als je ook moet waarnemen? Probeer dan eens een luisterboek. Anders misschien een taalcursus op CD of MP3 voor je volgende vakantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelletjes online spelen tegen andere mensen (uit een andere tijdszone)?
Of ... een cursus volgen op internet. Lijkt me nuttig en uitdagend. Misschien wel meer als spelletjes spelen.
En .p.v. snoep en drop, zorgen dat er gezondere varianten klaarstaan om te kanbbelen (salade, rauwkost, ...).
Erg voor de hand liggend eigenlijk. Maar ik kan er niks spannenders of originelers van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je heb internet dus je kan een beetje op youtube ofzo filmpjes of concerten bekijken. Een zoethout stokje in je mond dan blijf je buikje ook nog een beetje in shape
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn legerdienst heb ik ooit een maand lang nachtdienst in een bunker moeten "kloppen" Het betrof het transmissiecenter voor alle telexberichten uit Duitsland. Wegens de lage input van telexen ,hielden we ons bezig met : quizen ,lectuur, taalkennis, vragenlijsten opstellen , droomscenario's, wedstrijd in telex banden lezen: dus wees creatief en de nacht is zo om. Het snoepen stoppen : geen meenemen. Allen wat brood en drank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
•Bij start van de nachtdienst is de slaapschuld groter omdat de nacht wordt doorgewerkt. De slaap overdag is bovendien minder diep en korter. Voor sommige mensen helpt het om voorafgaand aan de nachtdienst een siësta slaap in te lassen.

•Een dutje vroeg in de avond kan u beter wakker houden op uw werk.

•Zorg dat uw slaapkamer donker, rustig, comfortabel en koel is. Draag oordoppen als u last heeft van geluiden van buiten. Deze maatregelen zijn belangrijker dan het gebruik van slaapmiddelen.

•Slaap is uw grootste prioriteit, u kunt niet gezellig zijn thuis of met anderen als u niet genoeg geslapen heeft. Plan een periode om nog aan het gezinsleven deel te nemen (b.v. samen eten 's avonds).

•Zorg voor 6 uur kwalitatief goede slaap per etmaal ook al is deze onderbroken (dutjes tellen dus ook mee).

•Gebruik geen cafeïne 4 uur voor het naar bed gaan.

•De grootste slaapdruk is tussen 2.00 en 5.00 uur. Zorg dat uw werk zo gevarieerd mogelijk is en dat er interactie met collega's is. Hoe socialer de werkplek, hoe beter u wakker kunt blijven.

•Zorg voor voldoende verlichting op de werkplek, dit houdt u beter wakker. Het meeste licht dat we binnen krijgen is indirect licht.

•Zorg voor verandering van geluid op de werkplek. Achtergrond geluiden en gezoem van computers wiegen u in slaap. Een praatprogramma op de radio of een 'ontbijtshow' zijn beter.

•Eet 's nachts lichte maaltijden en eet gezond om maagdarmklachten te voorkomen.

•Zet een zonnebril op als u naar huis terug rijdt ’s ochtends, om de invloed van licht te beperken.

•Als het mogelijk is kunt u een dutje van 20-30 min. doen op uw werkplek. Doe dit wel in de eerste helft van uw dienst.

•Rij voorzichtig naar huis, doe eerst een dutje als u te slaperig bent.

•Goed om te weten: de slaap overdag tijdens nachtdienst is gemiddeld 2 uur korter dan de slaap 's nachts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je MP3 speler op repeat zetten en de hele nacht met "Killing in the name of" van 'Rage Agains The Machine' me zingen. En dan vooral de laatste 45 seconde 16 keer "Fuck you, I won't do what you tell me" mee schreeuwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Works every single time:D
Lekker op GV.

www.Spelpunt.nl www.Zylom.nl , lezen, je vrienden mailen zodat je hier mee altijd bij bent. Kerstkaarten schrijven, DVD's kijken, kaarten, spelletjes mee,

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon geen snoep meenemen want je gaat snoepen uit verveling. Dus bezig zijn met spelletjes achter de pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handwerken, ga sjaals breien voor de hele familie of haken.
Misschien heb je een andere hobby die je 's nachts gewoon kan doen, tekenen, kruiswoordpuzzels.
Eet crackers met kaas en tomaat, een appeltje, een paar wortels en laat het snoep thuis, al die suiker wordt je alleen maar meer moe van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie vorige vraag

http://www.goeievraag.nl/vraag/verveling-tijdens-nachtdienst.15860
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo hoog mogelijke torentjes met worteltjes en paprikastukjes bouwen en wie er wint krijgt een kiwi :D
en op het einde alles opeten! :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met een MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game).

Speel dan op de Amerikaanse servers, op het moment dat jij dan online bent 's nachts, zijn daar de meeste mensen ook online dus is het een actieve community. Als je op een Nederlandse server gaat spelen, zijn er maar erg weinig mensen online.

Een aantal voorbeelden zijn:

Evony
TribalWars
Travian
Runescape
World of Warcraft
Footballcup
Secondlife

Succes met kiezen en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begreep dat je ook het terrein moet bewaken?
Zelf gebruik ik een goede nachtkijker, afhankelijk van waar je zit zie je dat er's nachts veel leven in de brouwerij is.
Koop dan wel een goede.
Misschien wil je baas er wel aan meebetalen!?!

Wat het snoepen betreft, suiker geeft je een fit gevoel,
een poosje hardlopen echter ook.
Misschieln wil je baas wel een geluidskaart en microfoons/bewakingcamera's plaatsen, de geluidskaart kun je dan ook voor andere doeleinden gebruiken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie..... veel koffie!