Ik heb zaterdag mijn kennismakingsgesprek bij oppasadresje, moet ik big dingen vragen of voorbereiden ofzo, iemand tips?

Ik heb in het wijkblad een advertentie gezet voor n oppasadresje , nou heb ik een afspraak voor een kennismakingsgesprek moet ik dingen vragen ofzo? Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen voor allergieën, wat ze precies van jou verwachten. Niet overgeld beginnen. Vraag wat het kind leuk vind. Bedtijden, wat wel wat niet door de beugel kan. Wat voor straffen zij geven. Etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik heb een advertentie geplaatst met oppaswens, ik wil graag gaan oppassen

Antwoorden (2)

Laat hun eerst zoveel mogen zeggen en vragen. Houd er ondertussen rekening mee dat ALS de kinderen ook in de kamer zijn ze jou 'testen'. Ze kijken dus hoe je op de kinderen reageert en hoe de kinderen op jou reageren.

Stel dat tijdens het gesprek een kind naar je toe komt om iets te laten zien, laat dan merken dat je graag interesse toont maar dat je het ook niet netjes vindt om dat tijdens een gesprek te doen, je zult een beetje moeten aanvoelen wat ze van jou verwachten. Best lastig dus. Ik zou kiezen voor interesse voor het kind en dan iets aardigs zeggen over het kind naar de ouders.

Als ze aan het eind vragen of jij nog vragen hebt, laat dan zien dat je goed geluisterd hebt en vraag relevante vragen die ze niet al beantwoord hebben. Laat blijken dat je slim bent, rustig bent en goed nadenkt.

Denk goed na als ze je een 'stel dat' situatie geven. Bijv; stel dat pietje ziek wordt, wat doe je dan? Denk hier ook van tevoren over na, laat in het gesprek blijken dat je weet dat er een huisartsenpost is en een 112 en dat je het verschil weet. Probeer van tevoren meer situaties te verzinnen die ze je kunnen vragen (ruzie tussen de kinderen, niet willen eten, niet willen slapen etc).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een kennismakingsgesprek dus het is nog niet zeker dat je aangenomen word.

vraag voor de zekerheid wel het telefoonnummer van de vader en moeder van het kind/de kinderen.
vraag ook of er speciale dingen zijn waar je rekening mee moet houden zoals regels/bedtijden/'s avonds boekje lezen.

ook mag je gerust vragen wat je wil verdienen, denk hier zelf ook al van te voren over na.