Omdat je er niet bij zet voor welke instantie dit is heb ik eens gegoogled en wat ik dan tegenkwam is bijv bij de kindertelefoon, bij hulp bij verdriet/verlies, maatschappelijke hulpverlening, mensen in een sociaal isolement en dan is het antwoord; JA, daarvoor lijkt mij een training vooraf erg noodzakelijk. Zelfs al ben je maatschappelijk werker, het is toch weer anders als je met iemand chat als dat je iemand voor je ziet.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag is of je vooral verplicht een training moet volgen en dat is nog lastiger te beantwoorden als ik niet weet waarvoor het is maar ik vind wel dat als het chatten is in de situatie zoals hier boven kunnen ze je dat verplicht stellen. Ook voor jezelf geeft het een stukje zekerheid maar als je echt al psycholoog bent of maatschappelijk werker zou je er misschien onderuit kunnen komen.