Wat kost een workshop gemiddeld als je deze extern 'inhuurt'?

Als ik een workshop in een bedrijf wil organiseren en ik wil gebruik maken van een extern bedrijf die deze workshop geeft, hoe veel geld gaat mij dat ongeveer kosten? Ik weet dat dit afhangt van het soort workshop, maar het gaat om een ééndaagse workshop en om gemiddelde kosten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.8K
paulus811
11 jaar geleden
Reken op 80 euro per uur per persoon. Dat maal de uren voor voorbereiding en de workshop zelf. Daarbovenop de kosten voor eventuele zaalhuur, catering en reiskosten van de externen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over welk onderwerp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De invoering van een nieuw beoordelingsformulier
teusvh
11 jaar geleden
Een hele dag voor een beoordelingsformulier?
Heel bijzonder.
Of wordt er een heel nieuw systeem ingevoerd?
80 a 100 Euri per uur is inderdaad een gangbaar tarief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een dagdeel. 80 tot 100 per uur pp of in totaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het extern bureau moet wel de expertise hebben. En als er nieuwe werknemers komen moet je ze opnieuw inhuren. Bij ons deed PZ zoiets omdat management moet leren wat alles betekent en moet worden geïnterpreteerd.
teusvh
11 jaar geleden
Iemand inhuren die e.e.a. komt toelichten kost dus tussen de 80 en 100 Euro per uur. Daar kunnen wat uren voorbereiding bijkomen als het een specifiek onderwerp is. De 2000,- die in een ander antwoord werd genoemd vind ik aan de hoge kant. De markt is dun, en als ze een prijs noemen kun je daar altijd onder gaan zitten. Kwestie van even onderhandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ vdijken: via personeelszaken is natuurlijk een heel goed idee, dat had ik zelf ook al in mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ teusvh: bedankt, duidelijk!

Het beste antwoord

Geen prijsopgave mogelijk. Variabelen als aantal deelnemers, kwaliteit van de begeleider, is het een uniek thema, etc hebben enorm invloed op de prijs. En nog belangrijker; wat heb jij of je bedrijf er voor over?

Stel ik geef een workshop waardoor je medewerkers 2x zo veel gaan verkopen. Dan levert dit zichtbaar geld op. Wanneer ik een workshop bloemschikken geef om de teamspirit te verbeteren dan is dat minder zichtbaar.

Voor externen geld dat zij al snel 50 tot 100 euro per uur minimaal moeten verdienen om rond te komen. bij een workshop van een dag (8 uren) is dat dus 400 tot 800 euro.

Zelf spreek ik graag af op basis van twee constructies.
1) vast tarief (hoog) maar met onbeperkt aantal deelnemers. Daardoor kan het de opdrachtgever per aanwezige relatief weinig kosten. (bv. 1500 euro delen door 25 personen =40 euro p.p.)
2) tarief per deelnemer met een beperkt aantal deelnemers. (minimaal 5, maximaal 10 a 150 euro p.p. = 750 tot 1500 euro)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gemiddeld €2000,00
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is toch afhankelijk van het aantal personen?