Hoe kan ik de kans op een vakantiebaantje vergroten?

Ik heb nu al bij 6 supermarkten gesolliciteerd als vakantiekracht, maar heb van 2 nog niks gehoord en 4 vinden me niet geschikt genoeg. Wie heeft er tips om de kans van slagen groter te maken? Ik heb overigens niet alleen in mijn eigen woonplaats gesolliciteerd, ook al buiten mijn woonplaats.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 17 jaar

Het zit als volgt: Ik heb bij 2 supermarkten een sollicitatieformulier ingeleverd, ik heb 2 supermarkten gemaild of ze vakantiekrachten zoeken en die zochten ze niet en ik heb bij 2 supermarkten op een vacature op de website gemaild en die vonden me niet geschikt.

Ik heb nu per mail ook al gevraagd of ze bij een plaatselijke drogist nog mensen zoeken voor de vakantie. Ik vind dit werk wel niet zo leuk, maar ik doe op dit moment examen en ben dus vanaf 1 juni al vrij. Ik doe ik ook niet echt aan sport of iets dergelijks, dus ik ben echt drie maanden vrij. Ik zou ect niet weten wat ik in die periode moet gaan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Probeer je solicitatie zo professioneel mogelijk te maken dan heb je grote kans dat ze je aannemen doe ook erg geintreseerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek ook bij andere bedrijven naar de mogelijkheid voor vakantie werk.
Dit kan je op eigen initiatief doen, maar je kan ook naar een uitzendbureau.
Vertel ook iedereen in je omgeving dat je vakantie werk zoekt, de buren, familie, kennissen, misschien weten hun een baantje bij het bedrijf waar ze werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de vakantieperiode heb je denk ik het meeste kans bij boerenbedrijven, die hebben altijd mensen nodig.
Het hoeft niet per sé fysiek heel zwaar te zijn, maar je bent wel lekker buiten, het verdient meestal ook niet slecht en je hebt iets te doen.
Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar alle uitzendburo's in je omgeving want 3 maanden vrij zonder vakanties erin MOET toch wel een baantje opleveren.

Verder: zorg dat je mail krijgt van deze site: http://www.uitzendbureau.nl/vacatures je moet je even inschrijven voor je regio.

En kijk natuurlijk ook hier: http://www.xlvakantiewerk.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek er eens een dagje voor uit en ga langs bij bedrijven, dan zien ze wie ze voor zich hebben en dat werkt vaak beter dan een e-mail, die toch anoniem is. Bereidt je voor op eventuele vragen, op het internet kun je sollicitatievragen vinden, zorg dat je er verzorgt uitziet. Vraag in winkels niet of ze nog vakantiekrachten zoeken, maar vraag naar de leidinggevende en vraag het aan diegene.