Welke studie moet je volgen om acteur/actrice te worden en hoeveel kans is er om vervolgens ui te breken in Amerika, en hoelang duurt dit allemaal?

Ik wil heeel graag actrice worden, en dan ook uitbreken in Amerika. ik vind acteren super leuk, en daarom ga ik over een tijdje naar een acteerclub. Ik zit nu in 2 havo en ga volgend jaar misschien naar 3 vmbo of havo. Mijn vraag is welke opleidingen je allemaal moet doen om actrice te worden. Ook wil ik weten hoelang die opleiding duurt en hoelang het meestal duurt om uit te breken in Amerika en óf er uberhaubt wel een kans is dat ik dat kan. want ik weet dat die kans heel klein is... Ik zou echt zo graag in een film spelen zoals twilight, harry potter of the hunger games, maar de vraag is of ik dat wel kan, (vanwegen de taal, en leeftijd). Ik vraag het me echt af... Bedankt alvast voor het antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk, harry potter meespelen..nee dat gaat niet meer lukken. Verder succes met je droom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitbreken in Amerika?
Ik denk dat je het over doorbreken hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zal uitbreken niet gewoon vlaams zijn? ik weet het niet hoor, maar ben weleens bij een vlaming geweest die de tv ook aanstak ipv aanzette. vandaar mijn vermoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha nee, uitbreken in het Vlaams is echt uitbreken; zoiets als The Incredible Hulk zou doen,... ;-)

Antwoorden (1)

Je bent op de goede weg als je naar een acteerclub gaat. Want toneelspelen is de enige manier om ervaring op te doen en heel veel te leren. In de praktijk dus. Of je talent hebt wordt dan ook wel duidelijk. Maak je voortgezet onderwijs af, en ga dan verder leren in de richting van drama. Als je VMBO gaat doen kun je het beste later naar het MBO. Er bestaan wel opleidingen op het MBO in de richting van theater. (SCW Theater, of Artiest Drama)
ALs je het Havodiploma haalt kun je je aanmelden voor de Toneelschool. Dat is HBO. Maar hoe dan ook: blijf acteren in je vrije tijd. Ga naar die toneelclub. acteerclub, en speel verschillende rollen. Je merkt dan hoe je het vindt om toneel te spelen. Je merkt of je talent hebt. En van daaruit kan er van alles gebeuren. Maar, zoals je zelf ook al zegt, de kans is heel erg klein dat het je allemaal zal lukken. Maar dromen is prima! En toneelspelen in je eigen regio is ook leuk, ook als het alleen maar hobby blijft.
Veel plezier en succes!