Hoelang duurt het voordat je antwoord krijgt na het inleveren van sollicitatieformulier ah?

Ik heb 2 dagen geleden een sollicitatiebrief ingevuld en heb nog steeds niets gehoord. Wie weet wat ik moet doen?

Toegevoegd na 10 minuten:
maar stel dat ik nu ga navragen , kom ik dan niet te opdringerend op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek hieruit minstens één wijze les. Leer dit soort vragen stellen op het moment dat je contact opneemt ivm de sollicitatie zelf. Afhankelijk van hoe jij hen nu benadert kan je inderdaad opdringerig overkomen ofwel als onzeker of ongeduldig. Stel jezelf de vraag hoe jij wenst over te komen. Je krijgt alvast een hele goeie oefening in geduld opbrengen en vertrouwen hebben ;-) Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn bijbaantje destijds werd het juist als positief ervaren als je er zelf nog een keer achteraan belde. 't Liet zien dat je echt gemotiveerd was, er zin in had.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik wachtte zelf meestal 5 dagen, en dan ging ik bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C4th Ja zo zou het inderdaad ook kunnen overkomen. Dus moet de vraagsteller het maar naar eigen goeddunken oplossen hé ;-) Groetjes en fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je voor een baantje bij de Albert Heijn? Was het een echte vacature of solliciteer je 'open'?

Het beste antwoord

Medewerkers van de P-diensten krijgen tegenwoordig kilo's sollicitatiebrieven!
Dat betekend dat jouw sollicitatiebrief niet eens beantwoord hoeft te worden. Wanneer ze op basis van jou sollicitatiebrief een gesprek met je willen, dan nemen ze echt contact met je op.Maar dat kan wel een tijdje (soms 3 weken) duren. Afhankelijk van de aanbod van sollicitanten.

Ik heb 2,5 opties in mijn gedachte:
1: Je wacht geduldig af, en je laat het zijn beloop en zoekt ondertussen verder naar andere vacatures.

2: Ja gaat er persoonlijk heen. Hiermee hebben ze direct een beeld van jou, en maak je misschien meer kans om op gesprek te komen. Het spreekt voor zich dat je jezelf dan goed moet presenteren. (wacht hiermee wel minimaal een week)

2,5: Als je bovenstaande niet wilt, bel dan anoniem (met een andere naam) en stel de vraag aan het bedrijf. In dat geval weten ze niet eens wie er gebeld heeft! (Dit is misschien niet zo netjes)

Toegevoegd na 1 minuut:
Jezelf opdringen is beter dan jezelf wegdrukken. Vaak wordt dit als positief ervaren.
De brutalen hebben de halve wereld, zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou er zelf even achteraan kunnen bellen. Dat laat vaak ook een goede indruk achter, dat laat zien dat je gewoon echt graag wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verschillend
maar toen ik gesolliciteerd had, had ik na 1 week nog steeds geen antwoord
ik ben toen zelf gaan bellen en ik mocht de volgende dag op sollicitatiegesprek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geduld en vertrouwen hebben want jij bent vast niet de enige die gesolliciteerd heeft.

Heb je binnen een tweetal weken nog niets gehoord dan kan je eventueel contact opnemen en navragen of er een termijn staat op een reactie van hunnentwege.

Groetjes en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb soms nooit een antwoord gekregen op een sollicitatiebrief/formulier wat ik verstuurd had (en er vergeten achteraan te bellen).

Ik zou ook ongeveer 2 weken aanhouden en dan er nog eens op terugkomen als je tegen die tijd nog geen antwoord hebt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak wordt je gebeld door zn service die dan een afspraak met je inplannen, dit duurt 1-2 weken, even geduldig afwachten dus, indien je na deze tijd niks hoor kun je altijd even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een vacature betreft staat er meestal een sluitingstermijn bij. Ik werk zelf als p&o adviseur. Ik verzamel alle sollicitaties en na de sluitingstermijn wordt met de mensen contact opgenomen. Staat er geen sluitingstermijn dan zou ik na 2 weken contact opnemen. Dit staat absoluut niet opdringerig. Getuigt er alleen maar van de je graag voor de baan in aanmerking wilt komen. Ik las dat iemand je adviseerde om langs te gaan. Let daar mee op, want dat wordt lang niet overal op prijs gesteld. Als er 100 sollicitanten zijn en die zouden allemaal langs komen dan wordt dat behoorlijk lastig. Heel veel succes gewenst.