mijn baas wil mij op staande voet ontslaan,omdat ik verzwegen zou hebben dat ik tijdens mijn proeftijd een schouderblessure opgelopen heb,kan dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Hij kan je inderdaad niet zo maar ontslaan. Je hebt een contract tot september en dat zal ie moeten uitbetalen. Je werkgever probeert nu8 goedkoop van je af te komen. Maar ik kan je verzekeren dat hem dat met het foffje van je verzwegen schouderblessure niet zal lukken. Je hoeft namelijk helemaal geen blessures direct aan hem te melden.
Ik zou zeggen. Neem contact op met je rechtsbijstand of zoek een juridisch loket op. Je staat sterk. En nooit akkoord gaan met je ontslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarom zou hij je willen ontslaan omdat je verzwegen hebt een blessure opgelopen te hebben in de proeftijd? Had hij dat zelf niet kunnen constateren dan?

Hoe dan ook: Als je de proeftijd door bent, kan hij je niet zomaar ontslaan.
wel kan hij besluiten je contract, als het afloopt niet meer te verlengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proeftijdontslag is onmogelijk, dat moet immers in de proeftijd plaatsvinden, niet pas ergens erna.

Ontslag op staande voet tijdens ziekte is in principe mogelijk, maar daar moet wél een goede reden voor zijn. (Zie onderstaande link, onder het kopje 'ontslag op staande voet tijdens ziekte').

Het verzwijgen van een blessure die in de proeftijd is opgelopen lijkt daar niet onder te vallen. Ontslag op staande voet is dan ook niet mogelijk.