Ik wil de schoonmaak op mijn werk, zelf gaan doen, ipv een duur schoonmaak team. Maar kan ik dit ook doen met iemand voor een dag besteding?

Dus als maatschappelijk werk.
Zo ja hoe pak ik dit een en bij wie kan ik hier zoal terecht voor meer info?

Toegevoegd na 6 uur:
Tijd is overigens geen probleem. Ik vind het juist leuk om er extra tijd en energie in te steken en hier zijn ook gewoon de moge lijkbaren in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bedoel je met maatschappelijk werk, het uitbesteden aan iemand met een handicap of iemand die niet vol productief inzetbaar is? Dan zou je eens kunnen gaan praten met een sociaal werkvoorzieningsschap, ook wel SW-bedrijf genoemd.

Zij bieden mensen een zinvolle dagbesteding en meestal zit daar ook schoonmaakwerk bij. Vanwege subsidie hierop ben je voor schoonmaakwerk dan goedkoper uit en bied je toch iemand een baan.

zoek op SW-bedrijf bij jou in de gemeente of regio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk kun je iemand een dagbesteding aanbieden, maar je begrijpt zelf denk ik ook wel dat dat geen alternatief is voor een schoonmaker, i.e. slavernij danwel misbruik maken van iemand die niet helemaal goed voor zijn eigen belangen kan opkomen.

Bovendien zijn mensen die een 'dagbesteding' nodig hebben geen flexibele,goedkope arbeidskrachten, maar een taak op zich. Ze hebben begeleiding, toezicht en aandacht nodig. In plaats van jezelf werk te besparen, krijg je er zo dus eigenlijk gewoon (onbetaald) werk bij.

ALS in dat geval het mes aan twee kanten snijdt (dus in plaats van een schoonmaker huren of zelf schoonmaken dat iemand laten doen die jij in 'ruil' wat van jouw tijd en aandacht geeft), is het natuurlijk een mogelijkheid. Ik proef echter uit je vraag dat daar niet echt je idealen liggen...Je prioriteit moet dan bij de begeleiding / bezighouden van de persoon in kwestie liggen, NIET bij een schoon kantoor.

Zelf de stofdoek pakken dus, of toch maar iemand aannemen die het voor je doet. Voor niks gaat alleen de on op, ook in dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn daar vast wel mogelijkheden voor. Maar hou er wel rekening mee dat het dan vermoedelijk twee keer zo lang sámen gaat duren, als wanneer je het helemaal alleen zou doen.
Zoals ik het begrijp wil je kosten gaan drukken voor je bedrijf. Kosten op schoonmaak is lastig om te verminderen. Dan kun je beter iets anders zoeken om op te bezuinigen. Of je zegt tegen je personeel dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de schoonheid van de werkplek. En het laatste uurtje van de week (vrijdag middag) haalt iedereen de handen uit de mouwen, en gaan ze even extra netjes poetsen. Een goede taakverdeling zorgt ervoor dat dit ook met zo min mogelijk tijd (geld) kan gebeuren.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog een mogelijkheid is om met het huidige schoonmaakbedrijf te gaan praten. Vertel eerlijk dat je zit te denken om het werk ergens anders uit te besteden dan wel voor eigen rekening te nemen. Het kan zijn (waarschijnlijk wel) dat ze jouw andere opties aanbieden. Of je doet het schoonmaakwerk 50/50. Enerzijds het schoonmaakbedrijf (gezamelijke ruimtes), maar het grootste deel je eigen personeel (eigen werkplek).

Zoals mijn voorganger al heeft verteld. Een werker vanuit de 'dagbesteding'/maatschappelijk werk, een zeer nobele taak. In de regel is dit geen winstgevend/kostenbesparende taak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan maar bedenk wel dat je zelf het meeste moet doen, als iemand het leuk vind kan je het als activiteit doen, maar niet de hele dag. Wel bijvoorbeeld samen lekker ramen lappen, de een soppen en de ander afzemen. maar dan zal je daarna toch echt iets anders moeten bedenken of je moet echt iemand hebben die het heel erg leuk vind.