Wat moet je bij de keuring van de landmacht kunnen ?

Ik wil bij de landmacht maar wat moet je kunnen bij de keuring ? Anders ga ik trainen. Weten jullie ook hoe ik binnenshuis makkelijke oefeningen kan doen voor arm en been kracht die niet al te zwaar zijn? En kan je binnenshuis aan je conditie werken ? Ik zou graag willen weten hoe. Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

In principe zijn er geen specifieke eisen. Je hoeft bijv niet 100 kg te kunnen tillen. Gewoon goed gezond is voldoende:

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/227/toelatingseisen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Je moet een Nederlandse nationaliteit hebben.
Tussen de 17 en 32 jaar oud zijn.
Lengte moet minimaal 155 cm zijn.
Gewicht van een mannelijke sollicitant is minimaal 55 kg
Gewicht van een vrouwelijke sollicitant is minimaal 50 kg
Een flexibele instelling.
Gezond van lichaam en geest (zowel psychologisch als lichamelijk gezond.
Voldoen aan minimale opleidingseis voor de gevraagde functie.
Bereid zijn uitgezonden te worden over de hele wereld.
Dit zijn de basis eisen voor een sollicitatie voor een functie bij de Koninklijke Landmacht. Ook de Koninklijke Marine en de Koninklijke Luchtmacht hanteren bovengenoemde eisen."

Makkelijke oefeningen die niet al te zwaar zijn geven natuurlijk nauwelijks resultaat. Alleen zwaardere oefeningen geven veel resultaat. Binnenshuis aan je conditie werken? Gewoon iets waar je moeite voor moet doen en moe van wordt. Ik zou toch echt buiten hard gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten hardlopen is idd het best maar je kan ook touwtjespringen, dat doen boksers ook en is echt goed voor je conditie.

Voor je armen kan je opdrukken en met halters je biceps trainen.
12 jaar geleden
Ik werk bij de krijgsmacht, ik kan je wel wat tips geven.
Zorg dat je hardloopt. Binnen Defensie (en ook in je opleiding) moet je voldoen aan de Defensie Conditie Proef. De eisen zie je in de bron, deze gelden voor alle militairen!

Binnen kun je traplopen, rek-strek oefeningen doen, push-ups, sit-ups, squats, touwtje springen. In de bron zie je wat je nog meer kunt doen voor indoor-training.

Buiten kun je fietsen, rennen en lopen. Kilometers maken hoort bij het vak. Dat kun je niet binnenshuis trainen.