Kun je met de deeltijd opleiding Communicatie (omscholing) ook een baan vinden in de informatiemanagement en/of als SEO specialist?

Ik ben 37 jaar en wil omscholen/bijscholen op gebied van "informatie" (informatiedienstverlening, informatiemanagement, informatievoorziening) en van baan veranderen (functioneel beheer). De opleiding Hogeschool van Amsterdam wordt misschien wel te zwaar, want ik woon en werk in Tilburg (hoewel het intakegesprek daar alleen maar motiverender was).

Omdat communicatie en informatie toch dicht bij elkaar liggen kan ik misschien beter dichter bij huis de HBO deeltijd opleiding Communicatie gaan volgen. UIteindelijk moet je toch de kans op de werkvloer krijgen denk ik. En op mijn leeftijd is er niet veel tijd om nog eens rustig wat uit te proberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Pieter2011
12 jaar geleden
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/economie-en-management/research/hbo-informatiedienstverlening-en-management Wat ik op deze site lees, staat heel ver af van de opleiding Communicatie. Die richt zich vooral op de in- en externe communicatie van organisaties, zowel corporate als commercieel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie snelle reactie. Het wordt nog wel even zoeken en nadenken, en deze reacties zijn zo welkom. De opleiding IDM is waar ik in eerste instantie voor wilde gaan. Maar deze opleiding bestaat niet meer in de omgeving van Tilburg. Wat het dichtst bij komt is de deeltijd opleiding Media, Informatie en Communicatie op de Hogeschool van Amsterdam. Lijkt me zeker een leuke opleiding, maar ik denk dat het m.n. wat betreft het reizen zwaar wordt. Ik moet daar nog eens goed over nadenken.

Het beste antwoord

Ik zou niet kiezen voor communicatie (ik doe het zelf) want informatie vormt er maar een heel klein onderdeel. Bij de opleiding wordt vooral gericht op marketing, communicatieplannen en de reclame. Het is een hele brede opleiding, waarbij je je eigen richting kiest, maar wat jij wilt is geen afstudeerrichting. Informatie is in die wereld een belangrijk onderdeel maar al met al maar een klein onderdeel van de gehele opleiding. Dus als je je op een andere opleiding wel kunt specialiseren haal je daar meer voordeel uit.

Succes met het maken van je keuze!

Toegevoegd na 6 uur:
Wat kun je er mee worden? Communicatie speelt in iedere organisatie een belangrijke rol. In sommige gevallen houden communicatiedeskundigen zich bezig met de inhoud van een website van een onderneming, in andere gevallen werk je mee aan het maken van voorlichtingsmateriaal. public relations medewerker communicatiemanager persvoorlichter / woordvoerder medewerker publiciteit reclamecoördinator manager evenementen medewerker marketing communicatie beleidsmedewerker  communicatie communicatiemedewerker redacteur copywriter

Toegevoegd na 6 uur:
Oeps copy paste pakte de enters niet mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Erg waardevol, want marketingplannen schrijven of reclame bedenken is dus niet wat ik wil! Ik ben wel benieuwd waar dan precies het raakvlak met "informatie" ligt. Dat is weer een goeie vraag om te stellen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord van iemand die weet waarover ze het heeft; Zeer waardevol! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Communicatie is nu een beetje een luxe studie. Heel veel jongelui volgen nu die studie, of 't zijn bijv. journalisten die het erbij oppakken. Kortom, de concurrentie zal afgrijselijk zijn. Niet zelden vragen vacatures een jaar of wat ervaring in de communicatie. En met veel concurrentie is er altijd wel iemand die dergelijke ervaring wél heeft.

Voor starters in hun (nieuwe) carrière zijn al die mediabaantjes een flink risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Het wordt nog wel even zoeken en nadenken. En dit is goede informatie om te weten!