mag je op 14/15 jarige leeftijd 2 banen hebben en wat zijn de consequenties daar van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 15, heb twee banen. eentje wit (krantenwijk) en eentje zwart... heb er nog nooit problemen mee gehad..

Antwoorden (2)

Ja hoor dat is prima.
Alleen mag je bij 1 baas loonheffingskorting toe passen.
Bij de andere baas houden ze dan wel premie in over je loon maar dat kan je, het jaar erna weer terug vragen van de belasting. Of je moet zoveel verdienen dat je over de min. loongrens heen komt maar daar moet je behoorlijk wat voor bijverdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag als je maar nog steeds aan de regels houdt van een 14 of 15 jarige qua werktijden en rusttijden.

Al die regels (teveel om te tikken staan in de bron) maar het antwoord is dus gewoon ja.

Heffingskorting is wel iets waar je op moet letten maar als ze zich aan het minimumjeugdloon houden zal dat niet meteen een probleem zijn.