Stel ik heb een prachtig tijdschrift in mijn gedachten hoe moet ik dan een blad / magazine in een winkel krijgen?

Ik zou graag een tijdschrift willen oprichten. Is dat moeilijk? En hoe krijg je zoiets in een winkel? Is er ook ergens een boek of goede informatie te vinden? Of een super goed antwoord mag natuurlijk ook!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Kijk eens op www.jilster.nl. Hier kan je zelf een tijdschrift maken in kleine oplage (met of zonder hulp). Als je een paar exemplaren hebt kan misschien een uitgever overtuigen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor het maken van een tijdschrift heb je veel geld nodig. Je hebt een redactie nodig je moet een drukkerij in huren en een distributie netwerk opzetten.
12 jaar geleden
Als je een nieuw tijdschrift wilt lanceren, moet je een geniaal idee hebben. Je zult echt een gat in de markt moeten vinden, en dat is waarschijnlijk onvindbaar.

De tijdschriftenmarkt is overvol, advertentie-inkomsten lopen terug, en we gaan minder tijdschriften lezen, door alle technologische ontwikkelingen. Dat laatste gaat niet echt dramatisch hard, maar het is wel een onomkeerbare trend.

Als je wat meer wilt weten, hoe de tijdschriftenmarkt in elkaar zit, en wat de ontwikkelingen zijn, dan raad ik je het artikel aan in onderstaande link. Als je geen zin hebt om het helemaal te lezen, dan zie je aan alleen de plaatjes ook al genoeg.
http://www.nederlandsmedianieuws.nl/Media-Nieuws/hoi-cijfers-q3-2011-tijdschriften-de-winnaars-onder-de-vlaggenschepen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens contact op met Kaat Jacobs van het centrum LiveLoveLife. Ik herinner me dat ze voor een tijdschrift schrijft dat door vriendinnen van haar is opgericht. Zelfs indien het tijdschrift ondertussen niet meer zou bestaan dan kan ze jou toch uit de 1e hand informatie geven over de procedure. Je kan Kaat Jacobs mailen via: info@livelovelovelife.be

Meer info over de locatie van het centrum vind je via 2e link. Ook al zou jouw tijdschrift over totaal andere zaken gaan dan het tijdschrift waarin kaat publiceerde, de basisprocedure om het magazine in de winkel te krijgen blijft dezelfde hé.

Via 1e link vind je info aangaande een boek ivm het oprichten van een magazine.

Mijn persoonlijke insteek:
Laat je vooral niet ontmoedigen door hen die denken dat er al tijdschriften genoeg zijn. In wezen zou je het reeds ruime aanbod aan magazines zo kunnen benaderen doch stel dat jij nét die ene bent die tóch nog een gat in de markt heeft gevonden dan zou ik het zonde vinden om na te laten jou dat ene noodzakelijke duwtje te geven om door te stoten.

Je komt er al lezende zelf wel achter of jouw drive om te publiceren blijft of niet.

Zeg tegen jezelf elke dag opnieuw "Ik Geloof in Jou" en je zal merken dat je hoe dan ook iets zal presteren wat weinigen voor mogelijk hielden.

Succes ermee!