je kunt een pilotenopleiding volgen.
dit biedt geen garantie op onmiddelijk werk.
je solliciteert na de opleiding, bij de klm zijn momenteel geen vacatures zag ik op de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
plus. Interessant om te lezen. Weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, ik vond het ook de moeite waard te lezen.
Wanneer een bedrijf geld investeert in jou voor een opleiding, dan zullen ze dat terug willen zien in werk.

De sollicitatie procedure om überhaupt de opleiding te mogen doen is zwaar. En ook de opleiding zelf is erg moeilijk. Van de honderden sollicitanten houden ze maar een handjevol over die de opleiding mogen doen. En in de opleiding zelf valt ook meer dan de helft af.

Daarnaast is er ook genoeg aanbod van piloten van de Luchtmacht. Dit zijn mensen met vlieg ervaring, en die hebben uiteraard voorrang. De kans dat hun zakken voor de KLM opleiding is namelijk kleiner.

Ik denk dat de kans dat je bij de Luchtmacht wordt aangenomen als piloot op dit moment groter is. Van daaruit kun ja alsnog een keer overstappen naar de civiele luchtvaart.