Na hoeveel contracten is werkgever verplicht om vast contract te geven?

Een vriend van mij werkt 2 jaar bij een bedrijf. Ze heeft elk jaar een jaar contract gehad. alleen in 2011 heeft ze halverwege het jaar opnieuw een contract gehad. Dus in totaal 3 als ik het zo mag bekijken.

Als je 3 keer contract hebt gehad, moet de werkgever daarna een vast contract geven als ze verder met haar door willen werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ze mogen max 3 x haar contract verlengen met een max elke keer van 1 jaar. Moet er wel bijzeggen dat deze periodes wel al een keer of wat zijn bijgesteld.

Kijk even op de uwv site voor meer info of monsterboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag inderdaad maximaal 3 tijdelijke contracten aangeboden krijgen. Daarna zijn er een aantal opties.

- Ze kunnen er voor kiezen om niet met hem door te gaan en ze wordt dus na het einde van het contract werkloos

- Ze bieden haar een vast contract aan.

- Ook zie je steeds vaker dat de werkgever de werknemer tijdelijk uit het bedrijf laat gaan (minimaal 3 maanden) om hem/haar vervolgens terug te laten komen. Dan mag de werkgever weer opnieuw halfjaar/jaarcontracten geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuses, je mag maximaal 36 maanden aan losse contracten krijgen. Dus inderdaad 3 keer een jaar, meerdere malen een half jaar, of gemengd.

Daarna mag de werkgever geen jaar/halfjaar contract meer geven. (behalve als ze er eerst 3 maanden uit gaat)