Moet je echt de richting Latijn volgen om advocaat te worden???

ik wil graag advocaat worde maar Latijn is te moeilijk voor mij. Mijn vraag is of dat ook in de richting moderne kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Nee, om advocaat te worden hoef je zeker geen Latijn te hebben gehad op de middelbare school. Wel is een vwo-opleiding nodig (of hbo-propedeuse, of nog een aantal andere wegen) om een studie Rechten (of aanverwant) te beginnen. Voor de meeste studies en op de meeste universiteiten is ook geen bepaald profiel nodig.