Een advocaat die zelfstandig werkt verdient per uur tussen de € 150 en de € 1000 per uur. Deze zitten dus niet in loondienst en daardoor ook niet vast aan de loonwijzer.

Toegevoegd na 57 seconden:
het maximum is moeilijk te bepalen dat is hoe wanhopig je bent en een echt heel goede advocaat nodig hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze jongens werken echt niet voor € 9000 per maand
•de gebroeders Anker
•Piet Doedens
•Oscar Hammerstein
•Theo Hiddema
•Rein Jan Hoekstra
•Jan-Hein Kuijpers
•Victor Koppe
•Frits Korthals Altes
•Cees Korvinus
•Geert-Jan Knoops
•Bram Moszkowicz
•Max Moszkowicz sr.
•Robert Moszkowicz
•Hilbrand Nawijn
•Peter Plasman
•Bert de Rooij
•Gerard Spong
•Pieter Jelles Troelstra
•Inez Weski
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dezelfde als die voor andere geldt. Als je daarna vindt dat de baas te veel aan je verdient en je denkt goed genoeg te zijn begin je je eigen kantoor.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee dat is nu eenmaal zo maar dat is wel je tarief dan weet je als je zelfstandig bent maar je verdient echt heel wat mee dan € 9000 bruto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat iemand verdient als inkomen en wat er voor hem aan een klant in rekening wordt gebracht zijn 2 geheel verschillende gegevens.
Van het tarief dat wordt gefactureerd moeten ook bij voorbeeld de huisvestingskosten,vervoerskosten, pensioenen, premie beroepsaansprakelijkheidsverzekering, kantoor- en automatiseringskosten en salarissen voor ondersteunend personeel worden betaald.
ronron1212
12 jaar geleden
Beste hajete dat is allemaal bekend maar dan nog de bovenstaande advocaten werken niet voor max € 9.000 per maand bruto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die advocaten zijn in dienst bij hun eigen BV en stellen hun eigen salaris vast

Andere antwoorden (2)

Wat verdient een Advocaat Gemiddeld€4.890 en maximaal €8.208

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is maandelijks.

De bedragen zijn dankzij loonwijzer beschikbaar. Deze speelt een belangrijke rol als het om lonen/salaris gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min? :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat het bij jou weg komt :) Ik bind het alleen jammer als iemand een min geeft zonder argument.
Het minimumsalaris ligt rond de 2100 euro per maand voor een startende advocaat. Het maximum ligt bij de grote kantoren op meer dan een miljoen per jaar, bij de kleinere kantoren rond de twee ton.

Het is afhankelijk van een flink aantal variabelen. Zie link voor uitleg daarover:

http://www.wetrecht.nl/wat-verdient-een-advocaat/