ik heb mezelf in een stomme positie geplaatst, door een sollicitatiegesprek te plannen tijdens mijn werk aan het einde van de dag. hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Logisch:
Of je neemt een (halve) dag vrij van je werk,
Of, als je part-time werkt overleg je met je huidige werkgever of je mag schuiven met je uren
Of je verzet je sollicitatie-gesprek.

Ik zie het probleem niet hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je een punt :) allleen heb ik morgen al het gesprek, en ik kan geen halve dagen werken, helaas. ik verzin wel wat :) ben sowieso door me voet gegaan en zeg dat ik naar de dokter moet hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Erika22, Als je toch al niet van plan bent om iets met gevraagde adviezen te doen waarom stel je dan uberhaupt deze vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vraag ik me idd ook af ihave. beetje kort dag om het op een andere manier te regelen ook. mag toch hopen dat je dit soort acties niet vaker hebt, want je maakt mij niet wijs dat welke werkgever dan ook hier blij van zal worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat ik er niks mee ga doen? waar bemoei je je mee, als je toch niks zinnigs te melden hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werd om 18 gebeld door het bedrijf waarbij ik had gesolliciteerd of ik morgen langs wilde komen, ze waren erg enthousiast etc... sorry hoor maar ik zeg toch niet dat ik er NIKS mee ga doen, ik mag toch heus wel aan een antwoord/advies its toevoegen, volgens mij is daar niks raar of verkeerds aan... ppff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, succes met je gesprek!
Toi toi toi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks! en bedankt voor het mee denken Martine :) waardeer het zeker! :)

Andere antwoorden (4)

die dag ziek melden op werk en in de middag naar je sollicitatiegesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Liegen dat je ziek bent is heel onverstandig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Ben ik door ontslagen toen ik 14 was! Dat had ik er inderdaad bij moeten zeggen, excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardleers tiepje, Machiaveli?
vraag of je je vrij mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen dat je een belangrijke afspraak hebt welke je niet kan verzetten.

als ze vragen waarom dan kan je zeggen dat het te persoonlijk is om hierop te antwoorden.

stel dat je zegt dat je ziek bent en ze zien je toevallig op straat, dan heb je nog meer uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap je reactie, maar vind het best een risico om dan niet te zeggen waarvoor je vrij moet hebben, stel de baas zegt je krijgt geen vrij dan ben je de lul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent niet verplicht om je baas van alles en nog wat op de hoogte te houden wat er speelt. als ie niet vrij wil geven dan kan je proberen een compromis te sluiten (compensatie met verlof uren, werk inhalen op een ander tijdstip, etc.) als de baas geen vrij wil geven dan kan ie waarschijnlijk zelf ook wel een oplossing bedenken. een beetje schappelijke baas is loyaal naar een werknemer toe, en zo niet dan zou ik op mijn strepen gaan staan: het spijt me, ik weet dat het lastig is maar ik heb geen andere keus. dit is geen reden voor ontslag op staande voet, dus de baas heeft waarschijnlijk een minder sterke pos dan dat je denkt. het gaat om een paar uur, niet om een hele dag tenslotte.
bent bereid om een oplossing te zoeken, en bied oplossingen aan.
meer kan je niet doen. ook niet als de baas van zijn probleem dat van een ander wil maken (van de vraagsteller wel te verstaan)
Ik vind het juist een heel gunstige uitgangspositie voor een sollicitatiegesprek. Je bent de hele dag lekker bezig met je werk, hebt afleiding, wordt geprikkeld en bent actief. Dat zet al je zintuigen op scherp terwijl je toch niet met die toekomstige baan bezig bent. Daardoor sta je overal voor open, kun je goede antwoorden op vragen geven en is de kans groot dat je er sowieso al ontspannen bij zit. Je moet alleen die één of twee uur die je voor het gesprek nodig hebt als verlof zien los te peuteren bij je huidige werkgever. En een beetje oriëntatie op die beoogde droombaan helpt natuurlijk ook bij zo'n gesprek.