Opleiding tot werk kan UWV & reintergratie mogen zij tegen houden of juist motiveren?

Zit al ruim twee jaar in de problemen met UWV. Ik denk dat ik omscholing nodig heb als ik alleen idgo diploma heb en gebrek 10 jaar geen werk ervaring

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben een Wajonger waarvan ik niet weet waarop gebaseerd door UWV krijg geen uitleg en zoek mijn rechten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp, en dat je je wilt laten omscholen, omdat je nu moeilijk aan het werk komt. En je wilt weten of het UWV dit moet stimuleren of tegenhouden?

Uiteraard stimuleren, dat is precies één van de dingen waar een reintegratiecoach zich mee bezig dient te houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op deze site:
http://www.gratisadviseurs.nl/mens-&-maatschappij/recht/arbeidsrecht.html
Hier kan je wellicht een goed advies krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een WAJONG uitkering van het UWV ontvangt dan weet je ook, waarom het UWV je destijds heeft afgekeurd. Want hiervoor heb je zelf je handtekening gezet. Bovendien wordt je -indien start WAJONG vanaf 1996- iedere 5 jaar opgeroepen voor een herkeuring. Dus heb je minimaal 1 keer de kans gehad om te vragen, waarvoor je destijds je handtekening hebt gezet...

WAJONG'ers hebben vervolgens bij het UWV absoluut geen prioriteit, zolang zij in de groep 80-100% vallen. Waarom zou je ook prioriteit verlangen als je tot je pensioen van een uitkering van 75% van het wettelijk minimum loon kan genieten. En indien dit tot je mogelijkheden behoord. En ook nog eens mag bijverdienen tot 120% van het wettelijk minimum loon zonder gekort te worden op je uitkering...

Dus wat is het probleem door eerst eens werkervaring op te gaan doen. Want als je eenmaal aan het werk ben dan kun je wellicht wel gewoon je opleiding krijgen die je hebben wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij heb ik 't eerder gezegd... Via uwv kan je een jobcoach aanvragen en die kan je wél helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkbemiddelaar van het UVW beslist of je om- of bijscholing nodig hebt. Kun je moeilijk werk vinden met je huidige opleiding dan is dat een must. En willen ze dat niet dan moeten ze ook niet klagen dat je zonder werk zit. Je komt er niet met ''ik heb recht op''. Je moet het in de gesprekken met je coach zien te motiveren.