Wat is een topbankier?... zie uitleg..

Op het nieuws hebben ze het altijd over de topbankier... maar wanneer ben je dat?, ... als je in de juiste dingen belegd ben je geen bankier meer,.. en diegene die bij de bank de klanten binnen halen zijn de onderste aan de rang. wat is de doorslag dat je gezien wordt als top bankier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt een topbankier vergelijken met een topambtenaar, een topkok, een topartiest en een topman of topvrouw in het algemeen.

Topmannen en -vrouwen staan in het bedrijfsleven, banken, ministeries etc. bovenaan de ladder. Een soort hoogste baas dus. Dat wordt je niet zomaar, dus je hebt dan carriere gemaakt, je hebt leidinggevende capaciteiten en grote verantwoordelijkheden.

Topmannen en -vrouwen zullen de eersten zijn, die toegeven dat de mensen aan de balie, dus de mensen met de "lagere banen" in hun organisatie, net zo belangrijk zijn als zij. Want zonder die mensen zouden zij het zelf nooit zo ver hebben geschopt.

Als je topbankier bent, heb je weliswaar enorme verantwoordelijkheden, veel macht, en je wordt daar dan ook dik voor betaald, maar je bent wel als eerste de pineut als het misloopt.

Als je wilt weten hoe dat in zijn werk gaat, moet je vanavond naar College Tour kijken op Nederland 2, waar voormalig topbankier Rijkman Groenink daar alles over kan vertellen. Precies hetzelfde verhaal met Ahold topman Cees van der Hoeven. De ene dag ben je nog succesvol topman of -bankier, en de volgende dag ben je niets meer en moet je zelfs voor de rechter verschijnen. Als topman ben je dus nooit verzekerd van succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.

Andere antwoorden (1)

diegene die als top bankier worden benoemd zijn de leiding van de bank en daarnaast de medewerkers die de hele grote transacties binnenhalen.
de grootste groep van klanten wordt inderdaad binnengehaald door de mensen in de lagere rangen bij de bank. de lokale baliemedewerkers.

maar er zijn ook mensen die ervoor zorgen dat hun bank een bedrijf naar de beurs mag brengen o.i.d. dit zijn echt megadeals die veel geld opleveren en de bank ook veel prestige in de wereld van de bankiers bezorgen.

de bank die Facebook naar de beurs gaat brengen verdiend hier vele miljoenen aan.
de medewerker die deze deal sluit is ook een top bankier in die wereld.