Hoe word ik een goede office manager?

Ik ben gevraagd voor deze functie.. Nu ben ik altijd secretaresse geweest, maar dit is wel even anders.. Wat kan ik verwachten? Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het verschil tussen een office manager en een secretaresse?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@PPL: ik wist het ook niet precies, maar het is heel anders: http://www.carrieretijger.nl/beroep/economie-management/beleid-ondersteunend/office-manager

Het beste antwoord

Hoe je dat wordt, denk dat je het al bent en je kwaliteiten al hebt laten zien, dit is dus echt opgevallen anders zouden ze je niet vragen voor deze functie. Top hoor.

Je zal in ieder geval meer verantwoordelijkheid krijgen.
En ook echt op de fouten worden aangesproken omdat je hier ook verantwoordelijk voor bent. En ze zullen je veel werk toeschuiven.

Blijf gewoon jezelf, sommige gaan ineens naast hun schoenen lopen en blijf eerlijk naar je collega's toe

Succes je kan het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hele grote verschil is dat je dan meestal leiding moet geven aan processen en mensen.
Is dat bij jouw functie ook zo?

Als dat zo is, dan staat je een hele nieuwe uitdaging te wachten. Gelukkig zijn er dan een hoop cursussen en coaches die je kunnen begeleiden. Een van de belangrijkste dingen die een leidinggevende moet hebben is niet bang zijn om niet aardig gevonden te worden. Ik denk dat dat wel de belangrijkste tip is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een manager moet heel slim zijn.
En beetje sniekie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een office manager zorgt ervoor dat alles in goede banen loopt. Je bent eindverandwoordelijk voor de planning van mensen & activiteiten in het office.

Goede skills om te hebben:
- structurele vaardigheden
- interpersoonlijke vaardigheden
- Administratieve vaardigheden

Om je baan zo goed mogelijk uit te voeren is het balngrijk respect te krijgen van de mensen die in jouw team moeten werken. Let op: Respect is iets anders dan angst! Je moet er voor zorgen dat je -door je eigen inzet & capaciteiten- de mensen stimuleert het beste uit zichzelf te halen. Door goed te luisteren naar wat bij anderen speelt, kan je handig gebruik maken van het talent van de mensen in je team. Op het moment dat je moet gaan dreigen, chanteren of achterbaks moet worden zit er iets fout n je team, en moet je bij jezelf te rade gaan hoe jij het team beter kan begeleiden.

Het balngrijkste zullen je communicatieve vaardigheden zijn. Overweeg om een cursus effectief communiceren te doen, mocht je denken hier nog wat bij te kunnen leren