Ik heb twee interessante vacatures gezien bij een bedrijf,is het aan te raden om op beide vacatures solliciteren?

Ik heb een leuke en interessante vacature gevonden bij een bedrijf,ik heb daarop een sollicitatiebrief geschreven en deze per email verstuurd. Kort daarna zag ik nog een andere (ook erg interessante vacature) staan bij het zelfde bedrijf.
Kan ik nu ook op die vacature reageren?
Of is het verstandig om het bij die eerste sollicitatie te laten?

Toegevoegd na 7 minuten:
De beide vacatures lijken erg op elkaar,voor de ene vragen ze een bezorger (in het bezit zijn van rijbewijs B) en voor de andere vacature vragen ze een chauffeur (in het bezit zijn van rijbewijs B)
Kan ik hiervoor bijvoorbeeld ook de zelfde sollicitatiebrief pakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat vorige week ook gedaan. Wel 2 verschillende brieven geschreven maar met verwijzing naar elkaar voor een completer beeld. In elke brief waarom ik geschikt ben voor de functie

Antwoorden (3)

Natuurlijk kun je dat altijd doen. Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek en men vraagt waarom je op twee verschillende vacatures solliciteert, kun je gewoon zeggen dat beide vacatures jou erg interessant lijken. Hebben ze voor de ene iemand anders op het oog, dan maak je bij de andere nog kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zeker op beide vacatures reageren, maar dan geen zelfde brief/mail , wel twee verschillende.
Er zal namelijk toch wel een verschil zijn in de taken, want niet elke chauffeur is ook bezorger. Dus daar kun je nog even naar kijken.
Bij een sollicitatie is het slim om te vertellen waarom je zo geinteresseerd bent in die functie en dan moet je wel weten wat het takenpakket is en waarom jij daar zo geschikt voor bent.
Bij het bezorgen van pakketten moet je misschien onder tijdsdruk werken of zware spullen vervoeren . Daarvoor zoeken ze wel een type dat daar tegen kan. Voor chauffeur moet je soms meer lange afstanden rijden of ook mensen vervoeren?
Dus moeten beide sollicitaties er toch anders uitzien met een andere motivatie. Tenzij het je echt niet interesseert wat je precies moet doen , zolang het maar werk is op de weg en achter het stuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen is het niet verstandig om op twee vacatures te solliciteren bij hetzelfde bedrijf. Men zoekt n.l. altijd naar supergemotiveerde mensen voor een functie en gaat ervanuit dat supergemotiveerd niet voor twee verschillende functies kan gelden.
Maar omdat de beide onderhavige functies veel overeenkomstige aspecten hebben, zou ik het wel wagen een tweede brief te sturen.

Vermeldt je vertrouwen in het bedrijf, en dat ook de tweede functie aansluit bij jouw mogelijkheden en dat je die goed en met plezier zal kunnen vervullen.
Dus verwijs in je tweede brief naar je eerdere sollicitatie.