ik heb de opleiding mdgo aw/cw gedaan met welk niveau van tegenwoordig moet ik dit vergelijken 3 of 4 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.7K

Het beste antwoord

In 1990 stond deze opleiding nog gelijk aan niveau 4. Ik volgde toen een Hbo opleiding en in het tweede jaar vond instroom plaats vanuit mdgo aw/cw. Dit was niet mogelijk geweest met een mbo niv 3 diploma.
Ik heb tot 2009 als hr adviseur in de zorg gewerkt en daar werd deze opleiding ook als niveau 4 gewaardeerd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb het voor je gevonden! Op www.calibris.nl kun je het niveau van oude diploma's opvragen. Mdgo aw wordt gelijkgesteld aan het huidige spw4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb die opleiding ook voor 1 jaar gedaan(dus niet afgemaakt) meer als 20 jaar geleden. Mijn dochter zit nu op saw-kinderopvang niveau 3. En zo als ik het nu zie zou mdgo aw van toen ook niveau 3 zijn. Het verschil tussen 3 en 4 van nu is dat je in 4 ook les krijgt in het volgende: administratie, leidinggevende, stagiaires begeleiden,planning en roosteren.

Toegevoegd na 11 minuten:
saw-kinderopvang voorheen spw maar deze opleiding is nu opgesplitst in verschillende leeftijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit nivo 3 Vergelijkbaar met sociaal pedagogisch werker indien dit bij een onderwijsinstelling is behaald met inachtneming van de eisen die de Wet educatie en beroepsonderwijs {WEP} aan deze opleiding stelt