Berekent UVW de hoogte van een uitkering aan de hand van je salaris op de dag van ontslag of van 6 maanden voorafgaand aan je laatste werkdag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het gemiddelde salaris van de afgelopen 6 maanden voorafgaand aan je ontslag. De ww word berekend aan de hand van het SV loon. het loon waarover sociale lasten word berekend. Dit is minder dan je werkelijke bruto loon als je aftrekposten hebt zoals pensioenpremie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer zo'n ongemotiveerd minnetje.
sterredag
12 jaar geleden
niet altijd zin in, maar goed de informatie op de site van het uwv zegt wat anders dan jij hier stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf vorig jaar in de ww gezeten. Dus ik weet wel waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook ervaring met WW en het klopt inderdaad. Dus van mij een plusje. Was hier nl. nog beste even een tegenvaller dat de pensioenpremies e.d. dus niet meedoen in het bepalen van de hoogte van de uitkering.
Wist je al dat het UWV een website met heel veel informatie over de uitkeringen?

Uw WW-uitkering baseren wij op het SV-loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u werkloos werd. Onkostenvergoedingen, zoals reiskostenvergoeding en telefoonvergoeding, tellen niet mee. Een eventuele dertiende maand of winstuitkering telt wel mee.

Meer hierover leest u bij Hoe hoog is een WW-uitkering? Wilt u weten hoe hoog uw uitkering ongeveer zal zijn? Gebruik dan de Rekenhulp op die pagina.

-----

Heeft u recht op een WW-uitkering? Dan krijgt u altijd een basisuitkering van 3 maanden. De eerste 2 maanden krijgt u 75% van uw dagloon, de derde maand 70%. Als u langer dan 3 maanden WW krijgt, blijft de hoogte van uw uitkering na de derde maand 70% van uw dagloon.

Wilt u weten hoeveel uitkering u ongeveer krijgt als u werkloos wordt? Ga dan naar de Rekenhulp WW. Vul daar de gevraagde gegevens in. U krijgt dan een indicatie van de hoogte van uw mogelijke WW-uitkering.