Onbesproken gedrag vader - heeft dit invloed op het antecedentenonderzoek tijdens mijn sollicitatie bij de politie?

Ik heb al sinds mijn 6de geen contact meer met mijn vader, maar mijn moeder heeft mij al meerdere keren verteld dat hij vroeger inbrak bij anderen, in de gevangenis heeft gezeten en daar een strafblad voor heeft.

Nu vroeg ik mij af of in hoeverre dit de uitslag van mijn antecedentenonderzoek beïnvloedt? Zoals ik al zei, heb ik geen contact meer met mijn vader, wil ik ook niet meer. Is het mogelijk dat ik door deze gebeurtenissen (waarna mijn moeder van hem scheidde) niet zal slagen?

Wat kan ik het beste doen? Sowieso vertel ik hen gewoon waar het op staat; hij heeft inderdaad deze feiten gepleegd, maar sindsdien heb ik geen contact niet meer met hem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja, dat heeft invloed. De politie trekt iedereen na in je directe omgeving, dus ook je vader. Zeer lastig maar succes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als ik een min had kunnen geven op bovenstaand antwoord had ik dat dan ook zeker gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat je vader heeft gedaan heeft helemaal niks met jou te maken. De criminele geschiedenis is dus niet van invloed op jouw sollicitatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bekijken het per individueel geval. In de situatie die je schetst zie ik geen aanleiding om je betrouwbaarheid in twijfel te trekken. Eerlijk zeggen dat dit speelt lijkt me wel gepast. Het bewust verzwijgen zou in mijn ogen een teken zijn dat je niet geschikt bent voor het vak. Succes in elk geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle vertrouwelijks onderzoeken gaan maar over 1 ding: ben JIJ te vertrouwen of ben jij chantabel.
Eerlijk zijn, open kaar spelen en je hebt 90% gewonnen.
Als jouw vader in een duister verleden een paar misstappen heeft gemaakt zal dat geen probleem voor jouw carrière opleveren, tenzij jij er oneerlijk over bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbesproken gedrag familieleden

In hoeverre misdragingen van familieleden van invloed zijn op jou als sollicitant, is lastig te zeggen. Ieder van de 26 regio's heeft daarin zijn eigen beleid. Bij ongeregeldheden binnen je familie wordt bijvoorbeeld gekeken naar het soort delict, de relatie tussen jou en het familielid en wat jullie woonplaatsen zijn. Het zal duidelijk zijn dat echt criminele familieleden het beeld van jou niet direct positief beïnvloeden. Per persoon wordt bekeken hoe de situatie is.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken want het is ook al lang geleden dat je vader een strafbaar feit heeft begaan en naar ik meen 8 jaar is het helemaal niet meer van toepassing.