Wat moet je doen als je er na anderhalve maand achter komt dat je nieuwe baan niet leuk is?

Net nieuwe baan en nu al spijt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Proeftijd is voorbij. Vorige collega's waren veel leuker. Veel stress en hierarchische sfeer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (4)

Wat waardeloos. Ligt het aan de baan zelf of aan de omgeving? Collega's, leidinggevenden?
Je bent zo'n groot deel van je leven aan het werk dat het wel belangrijk is dat je het naar je zin hebt.
De tijden zijn niet zo gunstig op het moment.
Probeer het nog een maandje aan te kijken en als je het dan nog steeds niks vind, zoek dan iets anders wat je wel leuk lijkt.
Het ligt natuurlijk aan je situatie. Woon je nog thuis of zelfstandig, ben je jong of al wat ouder?
Goede raad is duur, maar ga zeker niet over een nacht ijs.
Sterkte en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doorzetten.

Mijn re-integratiecoach vertelde me deze week nog dat alle banen na een paar weken heel erg tegenvallen.
Dat overkomt bijna iedereen.

Maar het is niet voor niets dat je deze baan hebt gekozen. Er zitten leuke kanten aan.
Die zul je weer opnieuw moeten ontdekken.

Bij collega's moet je het de tijd geven om elkaar te leren kennen. Dat lukt echt niet in een paar weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je proeftijd is vooral in het voordeel van je werkgever. Die kan je gedurende die tijd de laan uitsturen zonder opgaaf van redenen. Jou rest nu een opzegtermijn van hoogstwaarschijnlijk één maand. Dat overleef je wel. Een groter probleem is het vinden van een andere baan. Min of meer afhankelijk van de branche zou ik voor een uitzendbureau gaan werken. Dat bedoel ik niet als een makkelijk advies want ik ben 58 jaar oud. Sterker, ik heb alweer een aantal jaren mijn huidige betrekking voor onbepaalde tijd aan uitzendwerk te danken. Leuk werk maar ook lang niet zeker omdat er steeds minder werk is. Dan maar, niet al te kieskeurig, naar het uitzendbureau, als dat nodig mocht zijn. Alles beter dan nutteloos thuiszitten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel natuurlijk dat je via uitzendwerk een veel grotere kans loopt om leuke dingen tegen te komen dan met thuiszitten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na anderhalve maand kan je je collega's nog niet echt goed kennen. Was het tot nu toe wel gezellig dan of liep het al langer niet zo prettig. De stress is iets waar je aan moet wennen. Als je beter bent ingewerkt dan gaat alles wat gemakkelijker. En het werk dat je doet: vind je dat nog wel leuk? Geef jezelf nog een poosje de tijd om te wennen. In de tussentijd kan je wel stiekem alvast wat vacatures bekijken. Zie je iets dat je leuker lijkt, dan belet niets jou om daarop te solliciteren. Als je eenmaal een andere baan hebt dan kan je al met een maand beginnen, na je opzegtermijn. Zolang je nog niets anders hebt, moet je proberen om het voor jezelf zo prettig mogelijk te maken. Vaak is het al beter vol te houden als je weet dat iets maar tijdelijk is. Sterkte :)