verzoek meer werken wordt door werkgever afgewezen, maar heb nieuwe contract daarvoor nog niet ondertekend, kan ik terugvallen op oude contract?

werkgever wil uitbreiding uren niet geven, ben 8 uur minder gaan werken sinds 1-11-2011. Per mei 2011 is er een contract van 32 uur, wat ik nog niet had ondertekend. Het oude contract daarvoor staat op 40 uur in zomer, en 32 uur in winter (imv zomerdrukte waren dit vroegere contracten) Dit contract is sinds mei 2011 volledig naar 32 uur; maar heb ik nog niet ondertekend. (vergeten) Geld mijn oude 40/32 contract nu? of het nieuwe 32 uur of zelf die per 1-11-2011 van 24 uur? kan ik terug vallen op oud contract omdat nieuwe niet is getekend door mijzelf! noodgreep.... door priveomstandigheden, kan ander hypotheek niet betalen, en is ellende niet te overzien!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je nieuwe contract is geldig. Deze is ruim een half jaar geleden ingegaan, en je hebt geen bezwaar gemaakt. Dat je eea niet getekend hebt is niet relevant: ik heb in mijn leven nog geen contract hoeven te tekenen; Bij geen reactie op de datum van het ingaan van het nieuwe contract geldt het nieuwe contract, zolang je voldoende tijd hebt gekregen om het contract te beoordelen. In jouw geval is dit nieuwe contract reeds in mei ingegaan, dus kan je nu er niet meer tegenin gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jij dat contract nog niet hebt ondertekent zegt verder niets je hebt je loon over de minder uren al wel geaccepteerd. Je werkgever is niet verplicht je meer uren te geven.
12 jaar geleden
Een heel vervelende situatie,
Je zit wel aan je nieuwe contract
vast, maar je heeft wel een nieuw
contract gekregen, dus je baas
is duidenlijk tevreden, dus leg de
situatie uit, best kans dat hij jou
wil helpen, gewoon vragen,
en niet blijven tobben.
12 jaar geleden
Het komt erop neer dat je ook zonder het contract te tekenen, hebt laten zien akkoord te zijn met je nieuwe contract. Je hebt geen bezwaar aangetekend tegen het kleinere aantal uren en hebt het bijpassende salaris ook al geaccepteerd.

Kennelijk heb je een hypotheek die verlengd moet worden. Normaliter wordt een hypotheek voor een onbepaalde (of in elk geval zeer lange) periode afgesloten en is er alleen om de zoveel tijd een bijstelling van het renteniveau. De inkomenscheck wordt alleen gedaan bij het afsluiten van de hypotheek en wordt halverwege de rit niet herhaald. Ik ken eigenlijk geen reden om een lopende hypotheek op te zeggen, behalve als je een wanbetaler bent. Dan zit daar het probleem. Het is voor een bank doorgaans helemaal niet gunstig om een hypotheek open te breken, behalve als er sprake is van wanbetaling. Als dat bij jou het geval is moet je fors gaan snijden in je uitgavenpatroon om de hypotheek wel weer te kunnen betalen, anders is de kans aanzienlijk dat je je huis kwijt raakt (mogelijk met fors verlies en een restschuld).