ik heb morgenmiddag een gesprek over mijn nieuwe baan ( binnen het zelfde bedrijf ) en mijn nieuwe salaris met iemand van P&O, nu ?

vind ik dit een erg moeilijk gespek waarbij ik snel onder de tafel gepraat word, is het verstandig om alvast een goede email te sturen met mijn standpunten en wat ik wil gaan verdienen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou geen e mail sturen maar gewoon op papier zetten hoe jij het een en ander graag ziet.
Dit verhaal kun je morgen doen en natuurlijk moet je wel zorgen dat er wat onderhandelingsruimte is, zodat je altijd wat naar beneden kunt gaan.
Maar ze op voorhand al informeren staat wat stom vindt ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik in jouw situatie zat zou ik geen email sturen. Wel zou ik een lijstje met die punten maken, en deze er tijdens het gesprek bijhouden. En dan mag je gerust zeggen dat je dat lijstje er bij houdt, omdat je anders dingen vergeet. Is heel normaal en zo laat je ook zien dat je je goed hebt voorbereid. Eventueel (als de situatie zich daar voor leent) kun je het lijstje ook overhandigen aan je gesprekspartner. In dat laatste geval moeten de standpunten natuurlijk wel zo goed en netjes mogelijk omschreven zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker geen email sturen vooraf: dan laat je alleen maar in je kaarten kijken.
Schrijf wel voor jezelf alles op: wat heb je in gedachten en waarom je dit reëel vindt. Geef agumenten/redenen waarom je dit salaris vraagt. Denk daarbij niet alleen aan salaris maar ook andere arbeidsvoorwaarden. Kijk in de CAO of bijv. op intermediair.nl voor vergelijkingsmateriaal.

Op het gesprek laat je hun een salarisvoorstel doen. Niet zelf een bedrag noemen! Er is een kans dat ze je meer bieden dan je zelf in gedachten hebt. Dan laat je blijken dat het aanbod je niet tegen valt maar dat je eigenlijk iets meer in gedachten hebt; nooit met het eerste voorstel akkoord gaan; er is altijd onderhandelingsruimte.
Als ze -veel- minder bieden laat je blijken teleurgesteld te zijn in het aanboden en vertel je wat je wel in gedachten hebt. Ga altijd iets boven je minimum zitten want ook hier zal onderhandeld gaan worden.
Succes!!
12 jaar geleden
Je kan ook altijd zeggen dat je over het aanbod na wilt denken en een tweede afspraak wilt maken. Dan kan je er thuis over nadenken en met anderen over spreken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je er al vanuit dat je "onder de tafel" gepraat zal worden.
Je werkt al bij dat bedrijf en ze hebben je nu uitgenodigd voor een gesprek over een andere (betere) functie...dus ik denk dat ze tevreden over je zijn, want anders zull n ze toch geen gesprek met jou regelen ?
Dus... ga er ontspannen aan beginnen en wacht even af waar ze mee komen.
Je hebt vast wel een voorwaarde in je hoofd, wat je ter spraken kunt brengen als je het niet met hun eens bent.
Ik zal geen mail sturen, want het gesprek heb je al zo snel en dan vind ik dat een beetje vreemd overkomen.
Succes hoor !!